جزئیات وام 450 میلیونی مسکن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
درصورتی که مبلغ تسهیلات مسکن افزایش یابد، می‌توان هزینه‌های باقی مانده را تا حد ممکن با مبلغ افزایش یافته تطبیق داد و مابقی مبلغ را پرداخت کرد. در این هنگام می‌توان قرارداد را منعقد کرد.
جهش تولید

به گزارش دلتامگ به نقل از تجارت نیوز، دولت تصمیم دارد با توجه به درآمد هر دهک وام جهش تولید مسکن را تا 450 میلیون افزایش دهد. این وام از 250 میلیون تا 450 میلیون متغیر است و سود آن با توجه به مبلغ وام و درآمد هر دهک 5 تا 12 درصد است.

مدیرعامل بانک مسکن درباره شرایط پرداخت سقف وام ۴۵۰ میلیون تومانی ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن گفت: وقتی مبلغ تسهیلات ساخت مسکن افزایش می‌یابد، چنانچه هزینه‌های باقی‌مانده با افزایش مبلغ تطبیق داشته باشد، می‌توان قرارداد را منعقد و مکمل را پرداخت کرد.

اقشار کم درآمد جامعه که توانایی پرداخت وام را ندارند، می‌توانند اقساط خود را از روش‌های دیگری پرداخت کنند. با توجه به اینکه بانک‌ها اینگونه وام‌ها را با سود 18 درصد پرداخت می‌کنند، برای اینکه فشاری به متقاضیان دریافت وام وارد نشود، وام وارد صندوق ملی مسکن می‌شود و با سایر ورودی‌های این صندوق با سودهای مختلف ترکیب شده و در نهایت سود آن برای مصرف کننده نهایی ۵ تا ۱۲ درصد تبدیل می‌شود. اقساط این وام در دوره بازپرداخت 20 ساله و ماهانه کمتر از 4 میلیون است. متقاضیان با دریافت این وام می‌توانند خیلی سریع صاحبخانه شوند و از پرداخت اجاره خانه‌های سنگین خلاص شوند.

جهش تولید

علت کاهش تقاضای وام مسکن روستایی چیست؟

در سال گذشته سقف وام مسکن روستاییان 50 میلیون بود، که با توجه به افزایش تورم در بازار مسکن مبلغ تسهیلات را به 100 میلیون افزایش دادند. بنابراین یانک‌ها موظف شدند، مبلغ افزایش یافته را با نرخ سود 5 درصد محاسبه کنند. از سوی دیگر در قانون جهش تولید مسکن، یارانه از صندوق ملی مسکن تامین می‌شود و سازمان برنامه و بودجه هیچ تضمینی برای پرداخت مابه‌التفاوت نرخ سود تسهیلات نمی‌دهند. به همین دلیل با افزایش نرخ تسهیلات مسکن روستایی به 200 میلیون، بانک‌ها مجبور شدند مبلغ افزایش یافته را با سود 18 درصد محاسبه کنند. همین امر سبب شد تقاضا برای دریافت وام مسکن روستایی کاهش یابد.

مطلب پیشنهادی:  ساخت مسکن ارزان قیمت، شدنی نیست!

جهش تولید

آیا متقاضیان مسکن ملی می‌توانند در طرح جهش تولید مسکن شرکت کنند؟

تسهیلات مسکن 450 میلیونی با سود شناور برای طرح جهش تولید مسکن است و شامل متقاضیان مسکن ملی نمی‌شود و سود درنظر گرفته شده برای متقاضیان مسکن ملی همان 18 درصد است.

 اقبال شاکری در خصوص روند ساخت پروژه جهش تولید مسکن اعلام کرد: قرار بر این است که حدود پنج شرکت بزرگ انبوه‌سازی، کار ساخت پروژه جهش تولید مسکن را بر عهده بگیرند که لازم است آنها با سازندگان و انبوه‌سازان کوچک وارد قرارداد شوند. آنچه که برای ما بسیار مهم است، قرارداد و ضمانت اجرایی برای تخویل واحد‌ها در بازه زمانی مشخص است. بنابراین نباید این پروژه مانند مسکن ملی مشمول مرور زمان شود و با تأخیر چند ساله در تحویل مواجه شویم.

پیشنهاد مطالعه: «قیمت هر واحد مسکن ملی چند؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …