آخرین وضعیت مسکن‌مهر هشتگرد

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هوشنگ رستمی مسئول شرکت عمران شهرهای جدید گفت: خرید زمین‌های مسکن‌مهر هشتگرد با سود 4 درصد کاملا اختیاری است و در صورت تخلف به اجبار برای خرید این زمین‌ها با متخلف برخورد می‌شود.
خرید عرصه

به گزارش دلتامگ به نقل از خبرگزاری قطره، هوشنگ رستمی مقام مسئول شرکت عمران شهرهای جدید با تاکید بر این‌ که خرید عرصه (زمین) واحدهای مسکن مهر شهر جدید هشتگرد اختیاری است، اظهار کرد:‌ از ابتدا نیز فروش عرصه واحدهای مسکن مهر به صورت آپارتمانی و یا ویلایی به مالکان اختیاری بود و هیچ اجباری در این زمینه وجود نداشته است.

هوشنگ رستمی افزود: ما به متقاضیان پیشنهاد می‌دادیم درصورتی که توان مالی دارند، زمین‌های واحدهای مسکن‌مهر را با تخفیفاتی که از سوی شرکت‌های عمرانی اعمال شده خریداری کنند. اما بعد از دستور رئیس جمهور در خصوص اینکه واگذاری عرصه‌های مسکن مهر اجباری نباشد، ما دیگر اجازه نداریم چنین پیشنهادی را به متقاضیان بدهیم. متقاضیان مسکن‌مهر درصورتی که تمایل دارند، می‌توانند عرصه واحدهای خود را خریداری کنند.

خرید عرصه

تصمیم قاطعانه رستم قاسمی به دنبال اعتراضات متقاضیان

قبل از پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی، شرکت‌های عمران را تحت فشار قرار می‌دادند که سود تسهیلات را از 4 درصد به 18 درصد افزایش دهند اما با نظارت وزیر راه و شهرسازی این مشکل نیز برطرف شد. اوایل ماه جاری رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، طی ابلاغیه‌ای فروش اجباری عرصه‌ (زمین) واحد‌های مسکن مهر به مالکان توسط شرکت عمران شهرهای جدید ایران و سایر زیرمجموعه‌های وزارت راه را ممنوع کرد.

مطلب پیشنهادی:  واریز پول به حساب سازندگان مسکن ملی

با توجه به بند 2 تبصره 11 قانون بودجه در سال 1401، درصورت درخواست مالکان اعیان مسکن‌مهر، شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن موظف هستند زمین‌ها را به صورت اجاره 99 ساله به متقاضیان واگذار کنند. در غیر این صورت با سرپیچی از این قانون مرتکب جرم شده‌اند. بنابراین اجبار متقاضیان به خرید عرصه(زمین) حتی در مراحل بعدی معاملات، با درنظر گرفتن شرایط کنونی وضعیت اقتصادی مردم موجب تحمیل هزینه‌های اضافی می‌شود. بنابراین تمام شرکت‌های مربوطه موظف هستند در صورت تمایل و درخواست کتبی مالکان اعیانی واحدهای مسکن مهر، نسبت به واگذاری زمین به آن‌ها اقدام کنند.

پیشنهاد مطالعه: «تهاتر، از عوامل تکمیل کننده مسکن مهر»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …