همه چیز در مورد پیش خرید آپارتمان

0
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بطور کلی پیش خرید آپارتمان را به افرادی پیشنهاد می‌کنیم که بودجه لازم برای خرید خانه را ندارند. این املاک قیمت کم‌تری به نسبت آپارتمان‌های آماده دارند. این اختلاف قیمت غالبا بین ۱۰ تا ۳۰ درصد است. از آنجا که در زمان پیش خرید، آپارتمان به‌صورت کامل ساخته نشده‌ است لذا همه معایب آن‌ در زمان ساخت به چشم شما نخواهد آمد.
مسکن و ساختمان

با توجه به آمار معاملات ملکی در یک دهه گذشته، می‌توان به این مساله دست یافت که همراه با افزایش قراردادهای پیش خرید آپارتمان، دعاوی حقوقی مرتبط با آن نیز رشد چشم‌گیری داشته‌اند. پیش خرید آپارتمان و پیش فروش آن مکمل یکدیگر هستند و از آن جمله معاملاتی می‌باشند که به دلیل وعده‌دار بودن و شرایط پرداخت اقساطی، بطور معمول مورد اقبال مردم قرار می‌گیرند.

آشنایی با نکات معاملاتی پیرامون این قراردادها، بسیار حائز اهمیت است. دلتا مگ به شما پیشنهاد می‌دهد که حتما مسائل حقوقی پیرامون خرید آپارتمان را قبل از اقدام بررسی نمایید و سپس نسبت به انجام این امر اقدام کنید. در ادامه مطلب، با ما همراه باشید.

مزیت‌های پیش خرید آپارتمان

در این‌گونه معاملات، مزایایی وجود دارد که افراد را تشویق به انجام آن‌ها می‌نماید. فردی که قصد دارد این آپارتمان‌ها را پیش خرید کند می‌تواند ثمن قرارداد را بصورت قسطی پرداخت کند. این نحوه پرداخت برای خریدار بسیار به‌صرفه است چراکه لازم نیست همه مبلغ قرارداد را یک‌جا پرداخت نماید.

همچنین چون ملک هنوز به‌صورت کامل تکمیل نشده است خریدار می‌تواند در روند ساخت‌و‌ساز آپارتمان نظرات خود را اعمال کند. وی می‌تواند از اقلامی در ساخت خانه استفاده کند که به دلخواه وی باشد.

مطلب پیشنهادی:  افزایش «فایل‌ فروش» در منطقه یک تهران

شرایط تحویل ملک به خریدار و نکات آن

معایب پیش خرید ملک

همان‌طور که گفته شد برای پیش خرید املاک، مزایای بسیاری وجود دارد اما این معامله معایبی نیز دارد. قبل از این که تصمیمی درمورد پیش خرید آپارتمان بگیرید با معایب این قرارداد آشنا شوید تا متضرر نگردید.

در پیش خرید آپارتمان‌ها بطور معمول، خریدار و فروشنده به اختلافات مختلفی برخواهند خورد. ممکن است در پایان زمان ساخت آپارتمان، خریدار نسبت به بنای احداثی، رضایت نداشته باشد. یا ممکن است آپارتمان آن‌طور که خریدار تصور می‌کرده است تحویل وی نشود.

گاهی نیز فروشنده توانایی و بضاعت مالی کافی را برای اتمام آپارتمان‌ها ندارد و همان‌طور آن‌ها را رها می‌کند. این مورد از مواردی است که بسیار در زمان پیش خرید آپارتمان‌ها دیده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه :«در پیش خرید آپارتمان این نکات را فراموش نکنید!»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

آموزش تصویری پخت خورش ریواس به روش کُردی

ریواس یک گیاه خودرو بهاری است که علاوه بر طعم بسیار لذیذ سرشار از ویتامین است و می‌تواند ب…