آیا گره ساخت و ساز در منطقه کن گشوده می‌شود؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شهردار منطقه ۵ در خصوص مشکلات ساخت و ساز در کن گفت: در جلسه‌ای که با نماینده شهر کن و معاونت شهرسازی تهران برگزار گردید، به یک طرح واحد برای حل مشکلات ساخت و ساز در این منطقه رسیده‌ایم. در صورتی که این طرح در کمیسیون ماده 5 تایید شود، بسیاری از مشکلات اهالی کن برطرف خواهد شد.
منطقه کن

به گزارش دلتامگ به نقل از خبرگزاری مهر، با توجه به اهمیت ویژه‌ای که باغات منطقه کن در پاکسازی هوای تهران دارد، در سال 98 به منظور حفاظت از باغ‌ها طرح صیانت از آن‌ها مطرح شد. با مطرح شدن طرح صیانت برای جلوگیری از تخریب باغات، ساخت و ساز در کن با نظارت سختگیرانه‌ای در حال بررسی است. نظارت بر ساخت و ساز در این منطقه موجب نارضایتی بسیاری از ساکنان شده است.

مهدی اقراریان عضو شورای شهر تهران، درباره رسیدگی به درخواست اهالی محله کن برای حل مشکل ساخت و ساز آن‌ها گفت: شورای شهرستان تهران جلسه‌ای را با حضور فرماندار تهران و اعضای شورای شهرستان تهران برگزار کرده که در این جلسه بحث باغات کن در دستور کار قرار گرفته و مقرر شد تا مسائل مربوط به کشاورزان و شورای اسلامی شهر تهران مورد بررسی قرار گیرد تا برطرف شود. با برطرف شدن مشکل ساخت و ساز در کن، خرید خانه در این منطقه نیز از رکود خود خارج می‌شود و بازار خرید و فروش ملک رونق می‌گیرد.

منطقه کن

شرایط ساخت خانه در منطقه کن

با مطرح شدن طرح صیانت در این منطقه خانه‌های سندداری که بیش از 2000 متر مساحت دارند، در صورتی که در مسیر رودخانه نباشند می‌توانند 300 متر از زمین را به ساخت خانه دو طبقه اختصاص دهند.

مطلب پیشنهادی:  قیمت مسکن حباب تخلیه خواهد شد

اجرای طرح صیانت در منطقه کن باعث شده تا به نحوی زندگی مردم کن از جریان طبیعی خود خارج شود. برای مثال دریافت پروانه ساختمانی در تهران منوط بر تایید دو نفر است، در صورتی که برای صدور پروانه ساختمانی در کن 13 نفر باید تاییدیه خود را اعلام کنند. این موضوع تبعاتی را به دنبال داشته که مهم‌‍‌ترین آن‌ها، صدور تنها 6 تا 7 پروانه ساختمانی در کن است.

منطقه کن

مشکلات مالکان برای احداث خانه در کن

از مهم‌ترین مشکلاتی که ساکنان منطقه کن در خصوص زمین‌های خود با آن مواجه هستند، بحث موروثی بودن زمین‌های بدون سند است. برای حل این مشکل قوه قضاییه باید احراز هویت افراد را مشخص کند.

از دیگر مسائلی که ساخت و ساز در کن را با مشکل مواجه می‌کند، امتیازات کمی است که به باغات این منطقه تعلق می‌گیرد. برای مثال مالکان تنها می‌توانند 300 متر از زمین خود را برای ساخت در نظر بگیرند و تعداد طبقات نباید بیشتر از دو طبقه باشد.

پیشنهاد مطالعه: «عواملی که منجر به کاهش ساخت و ساز مسکن شد»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …