پرداخت تسهیلات مسکن به مستأجران در سال 1402

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خلیل محبت‌خواه، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران پیرامون تسهیلات بانکی از پرداخت وام مسکن به اجاره‌نشینان تهران طی سال آینده خبر داد.
تسهیلات مسکن

 به گزارش دلتا مگ به نقل از مهر، خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از پرداخت ۲۵۵۷ فقره تسهیلات مسکن به مستأجران در استان تهران در سال آینده ابراز امیدواری کرد.

مستاجران برای اجاره‌خانه ناچار به دریافت وام مسکن هستند. برای دریافت گزارشات بیشتر پیرامون تسهیلات مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

 محبت‌خواه با اشاره به نام نویسی بیش از ۹۷ هزار در دور سوم تسهیلات مسکن در استان تهران از واجد شرایط بودن 53 هزار نفر خبر داد. جالب است بدانید که ۲۷ هزار نفر در مرحله دریافت وام قرار دارند.

تسهیلات مسکن

چه تعداد از متقاضیان وام مسکن دریافت کردند؟

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از عدم تائید در خواست 11 هزار نفر ازسوی بانک‌های خصوصی و دولتی خبر داد. همچنین در حال حاضر ۲۵۵۷ موفق به دریافت تسهیلات 100 میلیون تومانی شده‌اند.

این مقام مسئول در خصوص تسهیلات مسکن  اظهار کرد که تنها 93 هزار نفر وام مسکن دریافت کردند.

خلیل محبت‌خواه از ثبت‌نام ۶۰۶ هزار خانوار تهرانی جهت وام اجاره مسکن (ودیعه) طی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ خبر داد و گفت:« از این تعداد فقط ۹۰ هزار خانوار استان تهران موفق به دریافت وام مذکور شده‌اند.»

مطلب پیشنهادی:  هشدار وزارت تعاون به خریداران مسکن!

تسهیلات مسکن

تسهیلات مسکن به 100 میلیون تومان رسید

محبت‌خواه دلایل حذف متقاضیان را واجد شرایط شرایط نبودن، مراجعه نکردن به بانک، قوانین سفت و سخت بانک‌ها در خصوص تضامین بانکی یا سابقه مالکیت در تهران مطرح کرد.

چندی‌پیش این مقام آگاه گفت:« وام ودیعه مسکن در تهران به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است که در فصل نقل و انتقال‌های مسکن خبر خوبی محسوب می‌شود.»

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد:« بنا بر مصوبه ستاد تنظیم بازار، تعیین سقف برای افزایش اجاره تا ۲۵ درصد برای تهران، ۲۰ درصد برای کلانشهر‌های بالای یک میلیون نفر و ۱۵ درصد برای سایر شهر‌ها خواهد بود.»

نتیجه‌گیری: به نظر می‌رسد که با گرانتر شدن مسکن، مستاجران بیش از پیش نیاز به دریافت وام مسکن برای جبران کسری اجاره‌خانه خود داشته باشند.

مطالعه بیشتر:

تسهیلات مسکن نخبگان به 600 میلیون تومان رسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…