مزایای حضور وکیل در معاملات ملکی

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در هر معامله‌ای ممکن است مشکلاتی به وجود آید که توانایی حل آن به تنهایی برای شما امکان‌پذیر نباشد، درصورتی که شما به قوانین معاملاتی نیز تسلط کافی داشته باشید باز هم نمی توانید مانند یک وکیل باتجربه عمل کنید. در این موارد بهتر است با یک وکیل مشورت کنید.
انتقال ملک

از مهم‌ترین معاملاتی که در بین سرمایه‌گذاران و مالکان انجام می‌شود، معاملات ملکی است، چرا که حین انتقال ملک، مقدار زیادی پول رد و بدل می‌شود. اهمیت این موضوع سبب می‌شود که هنگام انجام معاملات ملکی از یک وکیل کمک بگیرید. از سوی دیگر گاهی اوقات ممکن است به دلیل کمبود وقت امکان پیگیری کارهای فروش اموال خود را نداشته باشید، در این هنگام با انتخاب یک وکیل باتجربه کارهای حقوقی خرید و فروش خانه به نحو احسنت تا مرحله پایانی انجام می‌شود. حضور یک وکیل در معاملات ملکی تنها محدود به موارد گفته شده نمی‌شود. برای آگاهی از فواید حضور وکیل در معاملات تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

انتقال ملک

مهم‌ترین رکن حضور وکیل حین انجام معاملات ملکی

احتمال سوءاستفاده در معاملات خرید و فروش ملک بسیار بالا است. مهم‌ترین علت این امر می‌تواند به دلیل بی‌اطلاعی افراد، از قوانین خرید و فروش باشد. در این خصوص بهتر است قبل از پرداخت وجه به طور کامل، با یک وکیل باتجربه مشورت کنید و از تمام ترفندهایی که کلاهبرداران می‌توانند در این حوزه استفاده کنند آگاه شوید. در این صورت با تسلط کامل بر قوانین خرید و فروش می‌توانید با خیال راحت معامله خود را قطعی کنید.

انتقال ملک

حدود اختیارات وکیل در معاملات ملک

وکالتی که بین وکیل و موکل بسته می‌شود، به دو صورت مطلق و عام است. اختیارات وکیل حین انجام معامله با توجه به نوع وکالت مشخص می‌شود. در نتیجه وکیل خارج از اختیارات تعیین شده، اجازه انجام هیچ‌گونه معاملات حقوقی دیگر را ندارد. بی توجهی به این موضوع از جانب وکیل سبب می‌شود اختیارات او سلب شود. بنابراین هنگام انجام معامله توسط وکیل باید متن وکالت‌نامه به طور دقیق بررسی شود، چرا که باید مشخص شود وکیل تا چه حد می‌تواند در اموری که به او وکالت داده شده است دخالت کند. چنانچه می‌خواهید وکیل به عنوان فروشنده ملک، در دفاتر اسناد رسمی یا دفاتر املاک حضور داشته باشد سعی کنید فرد قابل اعتماد را انتخاب کنید. چرا که ممکن است وکیل بر علیه موکل خود کارهایی انجام دهد.

مطلب پیشنهادی:  این منطقه رکورددار معاملات مسکن شد

انتقال ملک

منظور از وکالت مطلق چیست؟

وکالت مطلق یا تام‌الاختیار، به وکالت‌نامه‌ای گفته می‌شود که وکیل در رابطه با تمام اموال موکل اختیار کامل دارد و برای انجام امور به اجازه موکل احتیاجی ندارد.

منظور از وکالت‌ عام چیست؟

در این نوع وکالت، وکیل تنها در رابطه با موضوعی که موکل مشخص کرده است اختیار دارد. آنچه که در این نوع وکالت اهمیت بسیاری دارد، باید تمام سازمان‌ها و مراکز مورد نظر که وکیل برای انجام امور حقوقی با آنها سر و کار دارد مشخص شود.

نتیجه‌گیری: برای انجام معاملات ملکی خصوصا معاملات کلان حضور یک وکیل بسیار با ارزش است. اما لازم است برای انتخاب وکیل دقت لازم را به خرج دهید.

پیشنهاد مطالعه: «نقش وکالت‌نامه در نقل و انتقال ملک»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

ثبت آگهی ملکی در سراسر ایران رایگان شد!

دلتا اولین سایت تخصصی ملکی ایران است؛ که امکان ثبت هر گونه آگهی ملکی را برای شما کاربر گرا…