روسیه پیشتاز خرید ملک در ترکیه

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خبر‌ها حاکی از این است که بعد از ایران و عراق، روسیه رتبه نخست خریداری واحد مسکونی در ترکیه را به خود اختصاص داده است.
خرید ملک در ترکیه

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، شهروندان روسیه با خریداری 1028 واحد مسکونی در ترکیه در رده نخست و سرمایه گذاران ایرانی با خرید 431 واحد در رده دوم خریداران خارجی ملک در طول ماه ژوئیه سال 2022 قرار گرفتند.

بهتر است اتباع ایرانی برای خرید آپارتمان در ترکیه حتما از آخرین اخبار مربوط به وضعیت ملک در ترکیه اطلاع کسب کنند. برای دریافت گزارش بیشتر پیرامون خرید ملک در ترکیه تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

خرید ملک در ترکیه

فروش 93 هزار و 902 مسکن در ترکیه

گفتنی است که در طول ماه ژوئیه در مجموع 93 هزار و 902 واحد آپارتمانی در ترکیه معامله شده است. جالب است بدانید که از این تعداد 3 هزار و 939 واحد مسکونی از سوی شهروندان خارجی خریداری شده است.

بر طبق داده‌های سازمان آمار ترکیه در ماه ژوئیه 2021 سه هزار و 939 واحد آپارتمانی در سراسر این کشور به سرمایه‌گذاران خارجی فروخته شده است. لازم به ذکر است که از این تعداد بیشترین سهم خرید ملک در ترکیه مربوط به شهروندان روسیه می‌شود.

سرمایه‌گذاران ایرانی با خرید 431 واحد و عراق با خرید 380 واحد مسکونی پس از روسیه بیشترین واحد آپارتمانی را در ترکیه خریداری کرده‌اند.

مطلب پیشنهادی:  وجود 1000 ساختمان ناایمن در تهران

خرید ملک در ترکیه

کاهش 12.4 درصدی فروش مسکن در ترکیه

گفته می‌شود که میزان کل فروش مسکن در ماه ژوئیه به خریداران خارجی با کاهش 12.4 درصدی مواجه بوده است. لازم است بدانید که در ماه جاری، میزان خرید و فروش توسط اتباع، 4.2 درصد از کل معاملات در ترکیه بوده است.

آمارها نشان می‌دهند که شهر آنتالیا در ماه ژوئیه با 1421 واحد مسکونی بیشترین تعداد خانه فروخته شده به اتباع خارجی را به خود اختصاص داده است. استانبول و مرسین به ترتیب با فروش 1154 و 289 واحد آپارتمانی در رتبه‌های بعدی فروش پس از آنتالیا قرار گرفتند.

نتیجه‌گیری: به نظر می‌رسد که روسیه، ایران، عراق به ترتیب در مقام اول، دوم و سوم خرید ملک در ترکیه قرار گرفتند. همچنین آنتالیا پس از استانبول و مرسین بیشترین آمار خرید و فروش ملک برای اتباع را به خود اختصاص داده است.

مطالعه بیشتر: باخت خریداران ملک در ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…