مصوبه حق مسکن کارگران به کجا رسید؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هادی ابوی، دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران درباره سرانجام حق مسکن از تشکیل جلسه شورای عالی کار در هفته آینده خبر داد.
مصوبه حق مسکن

به گزارش دلتامگ به نقل از ایسنا، هادی ابوی دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به سرانجام رسیدن مصوبه حق مسکن کارگران در نشست شورای عالی کار از تغییر مصوبه و کاهش مبلغ حق مسکن کارگران خبر داد.

بررسی آخرین وضعیت حق مسکن کارگران

آخرین خبر از حق مسکن کارگران گویای آن است که بخشنامه حق مسکن 1401 کارگران، توسط مدیر کل روابط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها ابلاغ شد. با افزایش قیمت مسکن، کارگران مجبور شدند برای پرداخت اجاره‌ خانه، وام مسکن را دریافت کنند. اکنون این سوال به وجود می‌آید که تکلیف حق مسکن کارگران چه شد؟ آیا کاهش حق مسکن 1401، حقیقت دارد؟

مصوبه حق مسکن کارگران

آیا حق مسکن 650 تصویب شد ؟

شورای عالی کار در نوزدهم اسفند 1400، حق مسکن کارگران را در سال آینده باتوجه به دستمزدشان ۶۵۰ هزار تومان تصویب کرد، اما این مصوبه جهت اجرایی شدن به تصویب هیئت وزیران نیاز داشت؛ هیئت وزیران بعد از بررسی، دستور ابطال مصوبه حق مسکن 1401 را داد و مبلغ حق مسکن را به 550 تومان کاهش داد؛ اما بعد از یک توقف چند ماهه، سرانجام حق مسکن مرداد 1401 مجدد تغییر یافت.

مطلب پیشنهادی:  8 میلیون مسکن نامناسب وجود دارد

سرانجام حق مسکن 1401 کارگران چه شد؟

بعد از بررسی‌های انجام شده در خصوص مصوبه حق مسکن کارگران و به دنبال جلسه‌ای که در شورای عالی برگزار شد، آقای حجت عبدالمالکی وزیر کار اعلام کرد: مبلغ حق مسکن کارگران در سال ۱۴۰۱ به میزان ۶۵۰ هزار تومان تعیین شد. در ادامه ایشان قول دادند که حق مسکن ۱۴۰۱ در هیئت وزیران نیز تصویب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …