2800 نفر برای پرداخت مالیات نام‌‌نویسی کردند

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افشین خدامرادی، معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی، مهم‌ترین آثار اجرای بند (خ) را افزایش عدالت مالیاتی، نظم بخشی به اقتصاد و غلبه بر سوداگری در بازار مسکن دانست.
پرداخت مالیات

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، بعد از فرستادن پیامک اطلاع رسانی برای افرادی که مشمول قانون پرداخت مالیات می‌شوند، این پیامک برای مالکان خانه‌های ویلایی لوکس و باغ ویلا ارسال شده است.

در حال حاضر تقریبا حدود 2800 نفر از مالیات دهندگان به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان مراجعه کردند مراحل نام‌نویسی خود را انجام دادند. اخبار مالیاتی موجب می‌شود تا مالکان با احتیاط بیشتری اقدام به خرید ملک یا آپارتمان کنند، زیرا براساس قیمت خانه‌های لوکس، مالیات پرداختی تعیین می‌گردد. برای دریافت گزارشات بیشتر پیرامون مالیات بر خانه های ویلایی لوکس تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

پرداخت مالیات

ارسال پیامک مالیاتی برای 12 هزار و 400 مالک

افشین خدامرادی، معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص ارسال پیامک برای 12 هزار و 400 مالک واحد آپارتمانی لوکس و باغ ویلا از مراجعه 2800 نفر از مالیات‌دهندگان به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان به نشانی my.tax.gov.ir خبر داد.

وی با بیان اینکه اخذ مالیات از واحدهای مسکونی گران قیمت و باغ ویلاها به استناد ضوابط اجرایی بند (خ) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و در دولت سیزدهم کلید خورد، گفت:« از جمله مهم‌ترین آثار اجرای این قانون، افزایش عدالت مالیاتی، نظم‌بخشی به اقتصاد و غلبه بر سوداگری در بازار مسکن است.»

مطلب پیشنهادی:  بیش از یک میلیون و ۱۸۹ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند 

خدا‌مرادی پیرامون پرداخت مالیات 300 نفر از مشمولان بر اعتراض 921 نفر در خصوص مالیات مشخص شده، تاکید کرد. وی همچنین پیگیری اعتراضات این افراد را مهم به شمار آورد.

پرداخت مالیات

پرداخت مالیات در سامانه خدمات الکترونیک مالیاتی

وی افزود:« مشمولان مالیات بر واحدهای مسکونی گران‌قیمت و باغ ویلاها که پیامک اطلاع‌رسانی برای آنها ارسال شده، لازم است ضمن مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir و ثبت‌نام در آن، میزان مالیات متعلقه را مشاهده کنند. همچنین می‌توانند نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند.»

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور درخصوص مودیانی که به مالیات تعیین شده اعتراض دارند از ثبت اعتراض مودیان (به مبلغ مشخص شده) در سامانه خدمات الکترونیک مالیاتی خبر داد.

نتیجه‌گیری:  به نظر می‌رسد که از 2800 نفرمالیات دهنده، 921 نفر به مبلغ تعیین شده اعتراض دارند. این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات الکترونیک مالیاتی اقدام به پرداخت آن نمایند.

مطالعه بیشتر: آخرین مهلت پرداخت مالیات بر خانه‌های خالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …