آینده خط 10 متروی تهران چه می‌شود؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه در خصوص اجرای پروژه خط 10 مترو گفت: در حال حاضر طول خط ۱۰ برابر با ۴۳ کیلومتر و ۳۵ ایستگاه است که با این تفاهم به ۴۷ کیلومتر و ۳۶ ایستگاه افزایش می‌یابد.
زمین‌های دپو شده

به گزارش دلتامگ به نقل از اقتصاد نیوز، با توجه به آمار بدست آمده به تازگی تفاهم‌نامه‌ای میان شهرداری و شهرک راه آهن تهران منعقد شده است. براساس این تفاهم‌نامه زمین‌های دپو شده در تهران به مساحت 25/8 هکتار ، به خط متروی 10 اختصاص یافته است. با اجرایی شدن این طرح، می‌توان امیدوار بود گامی جدید در متروی تهران برداشته شود. طول این خط مترو 43 کیلومتر است. این خط با بیشتر خطوط تهران از قبیل خط (1-3-4-5-6 و 7) تقاطع خواهد داشت. این خط از فلکه دوم تهران‌پارس شروع و با عبور از بزرگراه‌ها و تقاطع‌های فراوان، در نهایت با عبور از متروی آزادگان به ایستگاه متروی وردآورد متصل می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جریان امضای این تفاهم نامه با قدردانی از شهرداری منطقه ۲۲ و شرکت مترو گفت: با اختصاص یافتن این زمین، گامی بزرگ در ایجاد یک زیرساخت موفق و موثر برای ساکنان منطقه ۲۲ و سایر مناطقی که در ادامه خط ۱۰ساکن هستند، برداشته می‌شود. از سوی دیگر راه‌اندازی این خط مترو و عبور آن از منطقه 22 باعث افزایش قیمت  خرید آپارتمان در مناطقی که ایستگاه مترو ندارند می‌شود.

زمین‌های دپو شده

بی‌توجهی به زمین‌های دپو شده در گذشته مهم‌ترین علت به وجود آمدن مشکلات در جابه‌جایی بیشتر مردم بود. استفاده از زمین‌های دپو برای خطوط مترو از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که مهم‌ترین رکن در روند پروژه خطوط مترو، تامین زمین است. چنانچه از ابتدای پروژه زمین مشخص شود، به طبع کمک بزرگی به طراحی پروژه و اجرای آن می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  رکورد‌های عجیب قیمت مسکن

معاون شهردارتهران گفت: با همه مشکلات موجود، شبکه متروی تهران در دنیا از نظر طول و تعداد ایستگاه، رتبه بیستم را میان ۲۵۰ مترو دنیا دارد. ضمن اینکه هم اکنون حدود ۱۰ شهر ایران درحال توسعه خطوط متروی خود هستند.

زمین‌های دپو شده

خط 10 مترو چه زمانی آماده بهره‌برداری است؟

با استناد به گفته‌های مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، می‌توانیم امیدوار باشیم، خط 10 مترو در حداکثر 4 سال آینده آماده بهره‌برداری است. علاوه بر ساخت مترو باید به زیرساخت‌ها نیز توجه بسیاری شود، چرا که همزمان با ساخت تونل و ایستگاه، در آینده هم برای پایانه آن تدابیری اندیشیده شود تا خدمات رسانی مطلوب‌تر صورت گیرد.
نتیجه‌گیری: با راه‌اندازی خط  10 مترو بسیاری از مشکلات ترددی مردم در مناطقی که فاقد مترو بودند حل می‌شود.
پیشنهاد مطالعه: «درباره تهران منطقه 21 و 22»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …