22بانک از پرداخت تسهیلات مسکن سر‌ باز‌ زدند

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آمار و ارقام نشان می‌دهد که نظام بانکی کشور، در 6 ماه پیش تنها 7 هزار میلیارد تومان وام مسکن معادل 1.9 درصد از تعهد قانونی خود را به پروژه ملی اختصاص داده است.
تسهیلات

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، بررسی اطلاعات یک نهاد نظارتی نشان می‌دهد که 22 بانک از 27 بانکی که مسئولیت پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن را بر عهده داشتند، هیچگونه وامی جهت احداث مسکن پرداخت نکردند.

لازم به ذکر است که متقاضیان با توجه به افزایش نرخ مسکن نیازمند دریافت تسهیلات برای خرید آپارتمان هستند. برای دریافت گزارشات بیشتر پیرامون پرداخت تسهیلات مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

با توجه بر گفته‌های وزیر راه و شهرسازی، دولت سیزدهم احداث 4 میلیون واحد مسکونی را در برنامه کاری خود قرار داده است. به نظر می‌رسد بانک‌ها تا به امروز تسهیلات مسکن را به متقاضیان واگذار نکرده است.

تسهیلات

سرانجام پرداخت تسهیلات از سوی 22 بانک

بنابراین با گذشت 9 ماه از مورخه ابلاغ بخشنامه از سوی بانک مرکزی، بر طبق آمار یک ارگان نظارتی، 22 بانک از 27 بانک هیچگونه تسهیلاتی به منظور احداث واحد مسکونی به متقاضیان نپرداختند.

گفته می‌شود نظام بانکی در کل تا این لحظه فقط 13.5 هزار میلیارد تومان وام به بخش احداث مسکن اختصاص داده است. لازم است بدانید که بیشترین سهم در پرداخت وام برای ساخت واحد مسکونی مربوط به بانک مسکن می‌شود. در واقع بخشی از اقتصاد کشور تصمیم ندارد منابع مالی طرح ملی مسکن را فراهم کند.

مطلب پیشنهادی:  قیمت مسکن کاهش یافت

تسهیلات

پرداخت 9.7میلیارد تومان توسط چهار بانک

 بر طبق آنچه گفته شد، چهار بانک ملی، ملت، تجارت و پارسیان در کل 9.7 میلیارد تومان وام احداث مسکن پرداخت کردند، در حالی که باید ۶۲۵ میلیارد و 119 هزار تومان به متقاضیان مسکن پرداخت می‌کردند.

از سوی دیگر بانک عامل مسکن نیز 13.5 هزار میلیارد تومان تسهیلات ساخت مسکن به مردم واگذار کرد. در حالی که بر اساس قانون مکلف به پرداخت ۶۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات احداث مسکن به متقاضیان بود.

نتیجه‌گیری

به نظر می‌رسد که پرداخت 13.5 هزار میلیارد تومان وام احداث خانه توسط بانک مسکن به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز تمامی متقاضیان برای ساخت خانه باشد.

مطالعه بیشتر: چرا بانک‌ها از پرداخت تسهیلات سرپیچی می‌کنند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …