راهکار شهرداری برای نوسازی بافت فرسوده

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در جهت نوسازی بافت‌های فرسوده، سازمان اجاره‌داری به عنوان زیرشاخه سازمان نوسازی شهر تهران ایجاد شده است. وظیفه این سازمان اجاره دادن واحدهای مسکونی ساخته شده به زوج‌های جوان است.
رفع مشکل مسکن

به گزارش دلتامگ به نقل از تجارت نیوز، شهرداری تهران در نظر دارد برای رفع مشکل مسکن مردم اقداماتی انجام دهد. حوزه کار شهرداری، ساخت مسکن نیست، بلکه برطرف کردن موانع موجود در حوزه ساخت و ساز است. تاکنون برای 20هزار واحد مسکونی در تهران، پروانه ساختمانی صادر شده است و مقرر شده تا یک‌ماه آینده 20 هزار پروانه ساختمانی دیگر نیز صادر شود. در صورت اجرایی شدن این روند شاهد افزایش ساخت و ساز و کاهش قیمت خرید آپارتمان هستیم.

از جمله اقداماتی که شهرداری قصد دارد برای بهبود بازار مسکن انجام دهد، نوسازی بافت فرسوده است. در سال‌های گذشته به دلیل بی‌توجهی‌های صورت گرفته، این طرح به صورت نیمه‌کاره رها شد. اما اکنون شهرداری تهران قصد دارد برای راه‌اندازی مجدد این طرح، بسته‌های تشویقی برای مالکان در نظر بگیرد. با این روش مالکان ترغیب می‌شوند تا خانه‌های خود را بازسازی کنند. از سوی دیگر تعدادی زمین‌های ناکارآمد در شهر وجود دارد که شهرداری می‌تواند از آن‌ها برای ساخت و ساز مسکن استفاده کند.

رفع مشکل مسکن

بافت فرسوده از معضلات اساسی در تهران

 در سازمان نوسازی تهران از موضوعات مهمی که به صورت ویژه پیگیری می‌شود، تعداد بافت فرسوده در شهر است. اما با برنامه ریزی‌های صورت گرفته بزودی شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه هستیم. از مشوق‌هایی که در نوسازی بافت فرسوده به مالکان تعلق می‌گیرد، اضافه شدن یک طبقه اضافی به ملک است.

مطلب پیشنهادی:  جزئیات بسته پیشنهادی مستاجران

شهرداری قصد دارد برای رفع مشکل مسکن در تهران، بستر و زمینه ساخت 180 هزار واحد مسکونی را فراهم کند. با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در مناطق 18 و 19 تهران اراضی وجود دارند که بدون استفاده هستند. درصورتی که مشکل ساخت و ساز برطرف شود، می‌توان امیدوار بود که به زودی مشکل مسکن پایتخت نیز برطرف می‌شود.

رفع مشکل مسکن

زلزله تهدیدی جدی برای بافت فرسوده

در شهرداری تهران، موضوع بافت فرسوده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چرا که زلزله می‌تواند به تهدیدی جدی برای بافت فرسوده باشد و تبعات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. بنابراین باید عقب‌ماندگی‌های موجود درپروژه نوسازی بافت فرسوده را جبران کنیم.

نتیجه‌گیری: با پیگیری‌های شهرداری، می‌توان امیدوار بود مشکل کمبود مسکن مردم با استفاده از نوسازی بافت فرسوده و به کارگیری زمین‌های ناکارآمد حل شود.

پیشنهاد مطالعه: «نوسازی بافت‌ فرسوده چه مزایایی دارد؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …