نرخ مسکن در اروپا و آمریکا افزایش یافت

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آمار و ارقام جهانی نشان می‌دهد که نرخ مسکن در اروپا و آمریکا رشد چشمگیری داشته است.
نرخ مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایرنا، جدیدترین آمارها در خصوص گرانی قیمت مسکن در سراسر اروپا و آمریکا، از تورم دو رقمی در سه ماهه نخست سال جاری در 16 کشور از جمله آمریکا، آلمان و انگلیس خبر می‌دهد.

لازم است برای خرید آپارتمان در کشورهای اروپایی و آمریکایی از آخرین اخبار اقتصادی اطلاع کسب کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت تورم در کشورهای غربی تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

نرخ مسکن

افزایش نرخ مسکن در آمریکا و اروپا در سال 2022

آخرین اخبار از سوی سازمان همکاری اقتصادی و توسعه بیانگر افزایش نرخ مسکن در آمریکا و اروپا، طی سه ماهه اول سال 2022 میلادی را نشان می‎‌دهد. بنابراین میانگین قیمت مسکن در آمریکا افزایش 19.4 درصدی را تجربه کرده است.

همچنین قیمت مسکن در اتحادیه اروپا طی نخستین ماه‌های سال جاری 10.5 درصد و در منطقه یورو 9.8 درصد روند صعودی داشته است.

میزان رشد قیمت مسکن در دیگر کشورهای اروپایی طی ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۰۲۲ عبارت است از: هلند %۱۹.۵، لیتوانی %۱۹.۱، ایسلند %۱۷.۹، لتونی %۱۷.۳، اسلونی %۱۶.۹، ایرلند %۱۴.۹، اسلواکی %۱۴.۲، لهستان %۱۳.۶، پرتغال %۱۳، سوئد %۱۰.۳، سوئیس %۸.۷، یونان %۸.۶، اسپانیا %۸.۵، نروژ %۷.۸، دانمارک %۶.۷، بلژیک %۶.۴، و ایتالیا %۴.۶ .

مطلب پیشنهادی:  مشتریان فعلی بازار مسکن چه کسانی هستند؟

نرخ مسکن

 نرخ مسکن در آمریکا به 13.7 درصد رسید

افزایش 19.4 درصدی نرخ مسکن در آمریکا طی سه ماه ابتدای سال 2022 در حالی است که نرخ مسکن در این کشور در سال 2021 نیز بالغ بر 13.7 درصد رشد پیدا کرده بود. لازم به ذکر است که در اتحادیه اروپا نرخ مسکن در سال گذشته 8.3 درصد و در منطقه یورو 7.7 درصد گرانتر گزارش شده بود.

نتیجه‌گیری

به نظر می‌رسد در بین 24 کشور اروپایی که در این مقاله مورد تحلیل و بررسی قرار گرفتند، 16 کشور با تورم دو رقمی در سه ماه اول سال 2022 معرفی شدند. جالب است بدانید که آلمان و انگلیس هم در لیست این کشورها قرار داشتند.

مطالعه بیشتر: بررسی تاثیر نرخ‌بهره بر کنترل تورم جهانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …