قیمت هر واحد مسکن ملی چند؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
از دیگر اقداماتی که در طرح نهضت ملی انجام می‌شود، واگذاری زمین به صورت خودمالکی است. در شهرهایی که امکان تامین زمین وجود دارد، دولت با ارائه نقشه زمین‌ها را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.
قیمت هر متر مربع واحد نهضت ملی

به گزارش دلتامگ به نقل از تجارت نیوز، با توجه به اینکه قیمت هر متر مربع واحد نهضت ملی به چهار میلیون و 700 هزار تومان رسیده است، متقاضی برای خرید یک واحد 60 متری باید 282 میلیون تومان پرداخت کند. اما برخی از انبوه‌سازان عقیده دارند باتوجه به افزایش روزافزون قیمت مصالح ساختمانی، قیمت هر متر مربع واحد نهضت ملی به 8 میلیون تومان افزایش یافته است. با چنین شرایطی متقاضی برای خرید آپارتمان 60 متری باید 480 میلیون هزینه کند، که بخش قابل توجهی از این مبلغ وام بانکی است.

با بررسی آمار منتشر شده در تیرماه سال جاری، مشاهده می‌کنیم که قیمت یک واحد آپارتمان 50 متری در تهران ۲ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان است. این در حالی است که قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن با نرخ 4 میلیون و 700 هزار تومان به  ۲۸۲ میلیون رسیده است. در بحرانی‌ترین شرایط نیز که قیمت واحدهای نهضت ملی به متری 8 میلیون رسیده باشد، قیمت واحدها یک پنجم قیمت خانه در بازار مسکن تهران است.

قیمت هر متر مربع واحد نهضت ملی

واحدهای نهضت ملی در چه مرحله‌ای از ساخت قرار دارند؟

هدف از پروژه نهضت ملی، ساخت چهار میلیون واحد در چهار سال است. با تامین زمین برای 1/5 میلیون واحد نهضت ملی، دولت توانسته در حال حاضر از این تعداد 430 هزار واحد را به مرحله فونداسیون برساند. از سوی دیگر چنین پروژه وسیعی به طبع با مشکلاتی نیز مواجه است. از دیدگاه وزیر راه و شهرسازی، عمده مشکلات این پروژه عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات است. همچنین دیگر مشکلاتی که می‌توان به آن اشاره کرد، تورم قیمت مصالح ساختمانی و عدم پرداخت به موقع آورده مقاضیان است.

مطلب پیشنهادی:  پرداخت وام مسکن با رقم عجیب بازپرداخت!

قیمت هر متر مربع واحد نهضت ملی

روند پیشروی واحدهای نهضت ملی به چه صورت است؟

فراز و نشیب‌های فراوانی که در طرح نهضت ملی وجود دارد سبب شده تا روند ساخت پروژه با کندی مواجه شود. چنانچه این طرح به موقع اجرایی شود، مشکل مسکن بسیاری از مستاجران برطرف می‌شود. افزایش قیمت اجاره به گونه‌ای است که در کلانشهرها مستاجران باید 70 درصد از درآمد خود را به تامین مسکن اختصاص دهند. از سوی دیگر با تورم قیمت در بازار مسکن که از سال 1396 به وجود آمد، خرید خانه برای بسیاری از مردم به هدف دست‌ نیافتنی تبدیل شد. چرا که با بررسی آمار در می‌یابیم، متوسط قیمت خانه در تهران به متری 44 میلیون رسیده است. در این شرایط قیمت یک واحد 50 متری در تهران به 2 میلیارد و 250 میلیون رسیده است.

پیشنهاد مطالعه: «فناوری جدید در اجرای طرح نهضت ملی»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …