نوسازی بافت‌ فرسوده چه مزایایی دارد؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری اعلام کرد که در وام نوسازی امکان استفاده از خط اعتباری نهضت ملی مسکن وجود دارد. به طوری که در تهران ۴۵۰ میلیون تومان در سایر کلان شهر‌ها ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد.
وام نوسازی

به گزارش دلتا مگ به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد آئینی در خصوص اینکه اجرای طرح نوسازی بافت‌های فرسوده چه مزیت‌های برای ساکنان این محدوده‌ها دارد، توضیح داد: همه کسانی که در خانه‌های فرسوده زندگی می‌کنند صاحب یک واحد نوساز شده و با اجرای این طرح هم شاهد بهبود فضای شهری خواهیم شد. از سوی دیگر زمین کمتری صرف نوسازی در این بخش‌ها خواهد شد. (اگر به دنبال خرید خانه هستید، می‌توانید برای مشاهده فایل‌های خرید آپارتمان در تهران به سایت ملکی دلتا مراجعه کنید.)

او در ادامه افزود: هم اکنون با ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد فرسوده در کشور مواجه هستیم. تاکنون با برنامه‌های اجرا شده ۲۱۰ هزار واحد ناپایدار نوسازی شد.

آئینی در پاسخ به این سوال که چه تخفیفات و تمهیداتی برای تشویق سازندگان به این طرح در نظر گرفته شده است عنوان کرد: تمامی محدود‌ه‌های مصوب برابر قانون، شامل حداقل ۵۰ درصد تخفیف عوارض پروانه ساختمانی شهرداری و در انبوه‌سازی هم تا ۱۰۰ درصد مشمول تخفیف هم می‌شوند، برابر قانون باید پروانه نوسازی ۲ هفته‌ای صادر شود که البته در تهران ۸ ماه بود؛ امیدواریم این بازه زمانی به یک  تا ۲ ماه هم برسد.

وام نوسازی

او افزود: با توجه به آنکه بسیاری از مالکان این بافت‌ها به تنهایی نمی‌توانند اقدام به ساخت کنند بنابراین باید انبوه سازان و سازندگان، پای کار بیایند که در این طرح دیگر نیازی به تامین زمین و یا انشعابات نیست.

بنا بر گفته وی، در وام نوسازی امکان استفاده از خط اعتباری نهضت ملی مسکن وجود دارد. به طوری که در تهران ۴۵۰ میلیون تومان در دیگر کلان شهر‌ها ۴۰۰ میلیون تومان و در سایر شهر‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و در شهر‌های کوچک ۳۰۰ میلیون تومان وجود دارد که برای دریافت این تسهیلات باید به سامانه نهضت ملی مسکن مراجعه کرده که البته برای دریافت آن نیازی به داشتن شرط نهضت ملی مسکن نیست.

مطلب پیشنهادی:  رشد قیمت مسکن از تورم پیشی گرفت

وام نوسازی

 

او ادامه داد: برای تسهیلات این بخش هم خط ویژه اعتباری در نظر گرفته شده که مبلغ وام در کلان‌شهر‌ها ۴۰۰ میلیون تومان و در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و در باقی شهر‌ها ۳۰۰ میلیون تومان است.

آئینی در خصوص روند کند این طرح توضیح داد: کار نوسازی بسیار متفاوت است در این طرح مردم ساکن هستند و باید مردم را همراه کنیم و در برخی از دولت مردم و ساکنان و سازنده‌ها را همراه نکردند و با حمایت شهرداری کار انجام شده است. مانع اصلی همراه نکردن مردم بود. به دلیل موانع زیادی از جمله حقوقی و اختلافات ملکی بوده که در  قانون نوسازی عمده موانع برطرف شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…