بانک‌ها ملزم به پرداخت تسهیلات مسکن هستند

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رییس کانون سراسری انبوه سازان مسکن عنوان کرد: بانک‌ها طبق قانون موظف هستند ۲۰ درصد از منابع خود را به بخش مسکن اختصاص دهند.
بانک مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از گسترش نیوز، جمشید برزگر رییس کانون سراسری انبوه سازان مسکن با بیان اینکه دولت در ابتدای فعالیت خود وعده ساخت سالی یک میلیون واحد مسکونی را به مردم داد، عنوان کرد: اگر دولت بتواند حتی 200 هزار واحد مسکونی را برای اقشار هدف در سال بسازد و این واحدها را تامین بودجه کند، کار بسیار بزرگی انجام داده است. (اگر به دنبال خرید خانه هستید، می‌توانید برای مشاهده فایل‌های خرید آپارتمان در تهران به سایت ملکی دلتا مراجعه کنید.)

وی در ادامه تاکید کرد که بانک‌ها موظف به تامین مالی بخش مسکن هستند. او افزود: اینکه بگوییم بانک‌ها توان پرداخت تسهیلات بخش مسکن را ندارند، منطقی نیست. بانک‌ها طبق قانون موظف هستند ۲۰ درصد از منابع خود را به بخش مسکن اختصاص دهند.

او معتقد است که اگر تمامی بانک‌ها به این قانون پایبند باشند، می‌توانند بخش بزرگی از منابع موردنیاز برای ساخت پروژه نهضت ملی مسکن را تامین کنند.

ض

همچنین وی با بیان اینکه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن همکاری نمی‌کنند، گفته است: اگر تسهیلات حوزه مسکن به موقع پرداخت نشود در انجام تعهدات برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در چهار سال با مشکل مواجه می‌شویم.

برزگر تاکید کرد: فعالیت بانک‌ها بر اساس قانون است و اگر در اجرای قوانین کارشکنی کنند، باید توسط بانک مرکزی جریمه شوند.

مطلب پیشنهادی:  افزایش مداوم قیمت اوراق تسه

برزگر با بیان اینکه دولت برای اجرای سیاست‌های خود برای ساخت مسکن، باید از انبوه‌سازان کمک بگیرد، ابراز داشت: به این نحو که دولت زمین موردنیاز را تامین می‌کند و انبوه‌سازان بعد از اخذ مجوزهای لازم، اقدام به تهیه یک نقشه مهندسی‌ساز کرده و از بانک‌ها تسهیلات می‌گیرند.

انبوه سازان مسکن

وی اظهار کرد: با توجه به وقفه هشت ساله کشور در بخش ساخت‌وساز، ضرورت دارد که دولت برای تحقق هرچه سریع‌تر اهداف خود، زمینه‌های همکاری با سایر بخش‌ها را تقویت کند تا عرضه و تقاضای مسکن در کشور به تعادل برسد.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: دولت باید با اختصاص بودجه معین به بخش خصوصی، این امکان را برای سازندگان و انبوه‌سازان فراهم کند تا این بخش با استفاده از امکانات و تکنولوژی‌های جدید اقدام به ساخت‌وساز در کشور کرده و به تولید مسکن سرعت ببخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …