زنان نیز می‌توانند در طرح مسکن صاحبخانه شوند

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دولت با ارائه طرح مسکن ملی، تلاش دارد که مسکنی مناسب با زیرساخت‌های لازم را در اختیار اقشار کم‌درآمد و متوسط جامعه قرار دهد. زنان سرپرست خانوار بالای 35 سال که قشری آسیب‌پذیر در تامین مسکن هستند نیز مشمول این طرح حمایتی هستند.
زنان در طرح ملی مسکن

به گزارش تجارت نیوز، وزارت راه و شهرسازی برای مشمولان طرح ملی مسکن شرایطی را در نظر گرفته است. طبق اعلام این وزارت‌خانه زنان نیز می‌توانند با دارا بودن شرایطی، در این طرح عظیم ملی مشارکت نمایند.

چهار شرط اصلی برای متقاضیان این طرح در نظر گرفته شده است. شرط اول متاهل بودن، شرط دوم استفاده نکردن از تسهیلات مسکن از سال ۸۴ به بعد، شرط سوم فاقد مسکن بودن و شرط چهارم سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا می‌باشد.

برای آگاهی بیشتر از اخبار و اطلاع از گزارشات بروز در حیطه املاک و آگاهی از نکات معاملاتی برای خرید آپارتمان، با دلتا مگ همراه باشید.

طرح ملی مسکن

زنان متقاضی با مراجعه به سامانه ثمن، به آدرس https://saman.mrud.ir در طرح ملی مسکن درخواست خود را ثبت می‌کنند.

زنان خود سرپرست

تعریف زنان خود‌سرپرست، شامل زنانی است که همسرشان فوت شده باشد و یا زنانی که از همسر خود جدا شده‌ باشند. اعم از زنانی که پس از طلاق به تنهایی زندگی کنند یا به خانه پدری خود بازگشته باشند اما خود امرار معاش نمایند.

هم‌چنین همسران مردان معتاد، همسران مردان زندانی، همسران مردان بیکار، همسران مردان مهاجر، همسران مردانی که در نظام وظیفه مشغول خدمت هستند، زنان خودسرپرست (زنان سالمند تنها)، دختران خودسرپرست (دختران بی‌سرپرستی که اصلا ازدواج نکرده‌اند)، همسران مردان از کار افتاده و سالمند نیز مشمول استفاده از این طرح می‌شوند.

وام طرح ملی مسکن

زنان مجرد

زنانی که ازدواج نکرده‌اند و خود‌سرپرست هستند که البته حتما باید ۳۵ سال سن داشته باشند نیز می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند. زنان مجردی که اصلا ازدواج نکرده‌اند نیز خود‌سرپرست محسوب و می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

مطلب پیشنهادی:  10 خوراکی خوشمزه برای کاهش وزن در خانه!

برای زنان مجرد بالای ۳۵ سال در ثبت نام «طرح مسکن ملی» و «طرح وام ودیعه» استثنائاتی وجود دارد. برای خانم‌های سرپرست خانوار یا خانم‌های خودسرپرست این استثنا وجود دارد که با ۳۵ سال سن می‌توانند از تسهیلات ودیعه اجاره و هم‌چنین از امکانات طرح اقدام ملی مسکن، هم‌زمان استفاده کنند.

زنان شوهردار

متقاضیان زن متاهل نیز می‌توانند با ارائه تعهدنامه محضری از طرف همسرخود، مبنی بر پذیرش شرایط واگذاری به همسر؛ مشمول این طرح شوند. این زنان به شرط تکمیل اطلاعات فرم ج به نام خود و همسرشان، با احراز سایر شرایط قانونی، می‌توانند از مزایا و امکانات این طرح برخوردار گردند.

جمع‌بندی: 

در طرح دولت برای کنترل بازار مسکن، گروهی از زنان نیز در طرح جدید مسکن با دارا بودن شرایطی می‌توانند در سامانه ثمن وزارت راه ثبت‌نام نموده و صاحبخانه شوند.

پیشنهاد مطالعه:« امکان ثبت نام زنان مطلقه در مسکن ملی وجود دارد»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …