خبری خوش برای موسسات دانش‌بنیان

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
موسسات دانش‌بنیان که فعالیت آن‌ها مورد تایید باشد، می‌توانند از واحدهای مسکونی خود به عنوان دفتر استفاده کنند.
موسسات دانش‌بنیان

به گزارش دلتامگ به نقل از ایسنا، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: با توجه به مصوبه‌ای که از شورای اسلامی و شهرداری تهران منتشر شد، شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان می‌توانند با رعایت قوانین و در صورتی که برای سایر همسایگان مزاحمت ایجاد نکنند، دفاتر خود را در واحدهای مسکونی راه‌اندازی کنند.

با تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان در مجلس شورای اسلامی، و نامه‌ای که از معاونت علمی و فناوری منتشر شده است، دفاتر شرکت‌های دانش‌بنیان به مشاغل مجاز پیوسته است. از این رو مطابق با بند ۲۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان مجاز هستند از واحدهای مسکونی خود به عنوان شرکت استفاده کنند.

 تفاهم نامه‌ای میان شهرداری تهران و معاونت علم و فناوری منعقد شد، اساس این تفاهم نامه ایجاد و ارتقاء زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی در راستای تحقق شهر هوشمند در تهران بود.

موسسات دانش‌بنیان

شرایط  ویژه دانش‌بنیان برای استفاده از واحدهای مسکونی

در تفاهم نامه‌ای که میان این دو سازمان منعقد شد، تبصره‌ای برای موسسات دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است. با استناد بر این تبصره، در صورتی که شرکت‌های دانش‌بنیان مورد تایید وزارت علوم و فناوری باشند، می‎‌توانند با دریافت مجوز لازم از واحدهای مسکونی خود در زمینه‌های مختلف علمی استفاده کنند.

مطلب پیشنهادی:  ضد و نقیض ­های مسئولین درباره استقبال از طرح ملی مسکن

معاون شهردار تهران افزود: شهرداری تهران در راستای سرپرستی متمرکز، موظف شده است تا به منظور یکپارچگی اقدامات حوزه نوآوری و فناوری در این نهاد، نسبت به راه اندازی “سازمان فناوری های نوین و نوآور” با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات موجود اقدام کند. متقاضیان می‌توانند تا زمان تشکیل این سازمان، موضوعات مربوطه خود را با مرکز هوشمند شهر تهران درمیان بگذارند.

نتیجه‌گیری: شرکت‌های خلاقی که توسط شهرداری تایید شده باشند، می‌توانند با مجوز از سازمان فناوری واحدهای مسکونی خود را به دفاتر کار خود تبدیل کنند.

پیشنهاد مطالعه:«مشارکت شرکت های دانش بنیان در ساخت و ساز»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …