تامین 1.5 میلیون واحد جهت ساخت مسکن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور در خصوص صنعت ساختمان از تسریع فرآیند ساختمان‌سازی با به کارگیری روش‌های نوین تامین‌ مالی ابراز امیدواری کرد.
ساخت مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در حاشیه افتتاحیه صنعت ساختمان از تامین یک میلیون و چهارصد هزار واحد جهت احداث مسکن خبر داد.

با توجه به ساخت واحدهای مسکونی و پرداخت تسهیلات خرید آپارتمان پیش‌بینی می‌شود که طی سال‌های آینده تعداد کثیری از مستاجران صاحب‌خانه شوند. برای دریافت گزارشات بیشتر پیرامون احداث مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در 90 درصد استان‌ها و شهرهای کشور هم متقاضی و هم زمین برای احداث مسکن وجود دارد. این مقام آگاه از مهم‌ترین قسمت ساخت‌و‌ساز که همان روش‌های تامین مالی است خبر داد. همچنین وی اقدامات لازم در حوزه راه‌های تامین‌مالی جهت احداث 4 میلیون واحد مسکونی را مهم توصیف کرد.

ساخت مسکن

نقش موثر اتاق تعاون در ساخت مسکن

وی پیرامون نقش موثر اتاق تعاون در تحقق شعارهای مسکن از بخش تعاون خواست که با بسیج امکانات و حمایت از شرکت‌های تعاونی به دولت برای احداث مسکن کمک کنند.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: «احداث مسکن و تامین نیازهای متقاضیان این بخش در کشور قطعاً با کمک و ورود مردم امکان‌پذیر است. لازم به ذکر است که زمینه‌های تحقق این مهم در دولت ایجاد شده است.

به طوری که در ده‌ماه پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم نزدیک به یک میلیون و چهارصد هزار واحد زمین برای احداث مسکن آماده شده است. جالب است بدانید که نزدیک به ۴۰۰ هزار واحد مسکونی نیز با کمک مردم و بخش عمومی ساخته می‌شود.»

ساخت مسکن

دو عنصر مهم در ساخت مسکن چیست؟

وی استفاده از فناوری‌های روز دنیا و همچنین روش‌های نوین تامین مالی را دو عنصر مهم در تسریع ساخت مسکن در کشور برشمرد و گفت:« در بخش هایی از کشور مشاهده می‌شود که یک ساختمان چند طبقه در بیش از یک سال ساخته می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  دلالان به بازار مسکن بازگشتند!

این در حالی است که فناوری‌های روز دنیا به سمتی پیش می‌رود که یک ساختمان چند ده‌طبقه در دو ماه ساخته می‌شود. همین امر نشان می‌دهد باید تحولی جدی در زمینه ورود تکنولوژی‌های روز جهانی برای احداث مسکن در کشور صورت گیرد.»

نتیجه‌گیری

به نظر می‌رسد که به کارگیری فناوری‌های نوین و روش‌های نوین مالی موجب تسریع در زمان احداث مسکن می‌شود، به طوری که در کشورهای توسعه یافته یک ساختمان ده‌طبقه طی دو‌ماه ساخته می‌شود.

مطالعه بیشتر:واگذاری زمین رایگان جهت ساخت مسکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …