روزگار ناخوش مستاجران از زبان یک نماینده مجلس

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه وضعیت گرانی کرایه خانه رمق مستاجران را گرفته است، گفت: دولت در کنار جدیتی که برای ساخت سالانه یک میلیون مسکونی دارد، برای بهبود وضعیت مستجران باید فکری کند.
کرایه خانه

به گزارش دلتا مگ به نقل از خانه ملت، رحیم زارع به وضعیت نامناسب اجاره بها مسکن و کرایه خانه اشاره کرد و گفت: در فصل جابه‌جایی مستاجران، شاهد عدم نظارت دستگاه‌های دولتی بر بازار اجاره‌بها هستیم. متاسفانه علی‌رغم مصوبات متعددی که برای حمایت از مستاجران در نظر گرفته شده در عمل بی‌توجهی بازار به این سیاستگذاری‌ها را مشاهده می‌کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی خانوارها مجبورند بیش از نیمی از درآمد خود را صرف پرداخت اجاره‌بها کنند، تاکید کرد: گرانی کالاهای اساسی در کنار افزایش افسارگیخته کرایه‌خانه، خانواده ها را از لحاظ اقتصادی با مشکل روبه‌رو کرده است.

کرایه خانه

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مصوبه تعیین سقف برای افزایش ‌اجاره‌بها مسکن، به درستی اجرایی نمی‌شود و عملا صاحب خانه‌ها اجاره بهای خارج از عرف را طلب می‌کنند و مستاجران به ناچار می‌پذیرند.

او تاکید کرد که دولت باید برای این بازار پر تلاطم نسخه کوتاه مدت تعیین کند چرا که ساخت و عرضه سالانه یک میلیون واحد مسکونی تنها در بازه زمانی بلندمدت اثرگذار خواهد بود، در حالی که مردم در شرایط فعلی نیاز به حمایت دارند.

مطلب پیشنهادی:  هشدار به متخلفان فروش اجباری مسکن‌ مهر

کرایه خانه

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت گرانی کرایه خانه رمق مستاجران را گرفته است تاکید کرد: در حال حاضر ایران جزو کشورهای گران درحوزه مسکن بوده و علت آن هم سیاست‌های نادرست سال‌های قبل در حوزه مسکن‌سازی است.

وی ابراز داشت که امیدواریم دولت فعلی در کنار جدیتی که برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی دارد، برای بهبود وضعیت مستاجران نیز نظارت را در بازار افزایش داده و اجازه جولان به دلالی کاذب را ندهد.

پیشنهاد مطالعه:«روند افزایشی اجاره همچنان ادامه دارد»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…