چه تعداد مسکن ملی به صورت خودمالکی ساخته می‌شود؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عضو هیات مدیره بانک مسکن از انعقاد قرارداد خودمالکی ۴۰ هزار و ۹۰۲ واحد به مبلغ ۱۳ هزار و ۸۵۰ میلیاردتومان خبر داد.
انعقاد قرارداد خودمالکی

به گزارش دلتا مگ به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سیدمحسن فاضلیان عضو هیات‌مدیره بانک مسکن در خصوص انعقاد قرارداد خودمالکی توضیح داد: از ابتدای اجرای طرح تاکنون قرارداد ۴۰ هزار و ۹۰۲ واحد به مبلغ ۱۳ هزار و ۸۵۰ میلیاردتومان منعقد شده است. (اگر به دنبال خرید خانه هستید، می‌توانید برای مشاهده فایل‌های خرید آپارتمان در تهران به سایت ملکی دلتا مراجعه کنید.)

عضو هیات‌مدیره بانک مسکن ادامه داد: از مجموع قراردادهای منعقد شده به میزان ۱۳ هزار و ۸۵۰ میلیاردتومان، مبلغ ۶ هزار و ۴۰۸ میلیاردتومان به حساب خودمالکان پرداخت شد.

گفتنی است، ارایه تسهیلات خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن مرحله به مرحله و بر اساس پیشرفت فیزیکی به خودمالکان پرداخت می‌شود.

انعقاد قرارداد خودمالکی

یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی ساخت مسکن تورم نهاده‌های ساختمانی است. چندی پیش رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در یک برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به تورم موجود در نهاده‌های ساختمانی اعلام کرد از شورای پول و اعتبار درخواست کرده‌ایم تا با افزایش تسهیلات نهضت ملی مسکن از ۴۵۰ به ۷۰۰ میلیون تومان در تهران، موافقت کند.

به گفته رستم قاسمی، در نهضت ملی مسکن برای واحد ۱۰۰ متری با احتساب هزینه تمام شده ساخت هر متر ۴.۵ میلیون تومان، درخواست وام ۴۵۰ میلیون تومانی کرده بودیم که با آن موافقت شد اما با تورمی که در نهاده‌های ساختمانی پیش آمده، هزینه ساخت هر متر افزایش یافته است.

مطلب پیشنهادی:  واگذاری ساخت واحدهای نهضت ملی به بنیاد مسکن

انعقاد قرارداد خودمالکی

وزیر راه و شهرسازی همچنین می‌گوید بر اساس اعلام دیوان محاسبات کشور، کمتر از ۸.۵ درصد برنامه طرح اقدام ملی مسکن که در دولت یازدهم پایه گذاری شد، به مرحله اجرا و پیشرفت فیزیکی رسید؛ از سوی دیگر وزارت راه و شهرسازی از آغاز به ساخت حدود یک و نیم میلیون واحد مسکونی در دولت سیزدهم خبر داده است که به معنای این است که بخش اعظم قراردادهای ساخت مسکن، در این دولت و با همان متری ۴.۵ میلیون تومان با انبوه سازان یا دیگر سازندگان به امضا رسیده است.

مطالعه بیشتر:الزام 5 سال سکونت برای متقاضیان مسکن ملی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …