چرا بانک‌ها از پرداخت تسهیلات سرپیچی می‌کنند؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس پیرامون تخلف نظام بانکی کشور در پرداخت تسهیلات از جریمه 20 درصدی بانک‌ها خبر داد.
پرداخت تسهیلات

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس پیرامون وام مسکن از امتناع بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن بر اساس قانون جهش تولید مسکن خبر داد. لازم به ذکر است که تمامی متقاضیان برای خرید آپارتمان نیازمند دریافت وام مسکن هستند. برای دریافت گزارشات بیشتر پیرامون تسهلات مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی پیرامون پرداخت تسهیلات مسکن از عدم مشارکت بانک‌ها در ارائه وام مسکن در قالب طرح جهش تولید واحد مسکونی انتقاد کرد.

پرداخت تسهیلات

تامین منابع مالی برای احداث مسکن

عبدالجلال ایری در خصوص پنج‌فصل مصوب قانون جهش تولید مسکن از فراهم‌سازی منابع مالی و اعتباری برای احداث مسکن، زمین، مصالح ساختمانی و خدمات ساختمانی ابراز امیدواری کرد.

این مقام آگاه با توجه به منابع ملی مذکور در این قانون برای احداث مسکن از عدم اجرای قانون جهش تولید مسکن توسط بانک‌ها خبر داد.

وی گفت: ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن می‌گوید: «بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی مکلفند حداقل ۲۰درصد از تسهیلات پرداختی نظام بانکی در هر سال مالی را با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار به بخش مسکن اختصاص دهند، به صورتی که در سال اول اجرای قانون از حداقل سه میلیون و ۶۰۰هزار میلیارد ریال تسهیلات برای واحدهای موضوع این قانون کمتر نباشد. همچنین برای سال‌های آینده نیز حداقل منابع تسهیلاتی مزبور با افزایش درصد ذکرشده بالا مطابق با نرخ تورم سالانه افزایش یابد.»

مطلب پیشنهادی:  بازار مسکن نیازمند شوک است

پرداخت تسهیلات

بانک‌های متخلف 20 درصد جریمه می‌شوند

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: تبصره (۵) ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن نیز در این ارتباط گفته است «سازمان امور مالیاتی موظف است در صورت عدم رعایت موضوع این ماده در قالب بودجه سنواتی مالیاتی برابر بیست درصد (۲۰ درصد) تعهد انجام نشده را از بانک‌ها و موسسات اعتباری متخلف،دریافت کند. همچنین بهتر است به خزانه‌داری کل کشور واریز کنند. با توجه به اینکه مبلغ صد در صد تخصیص یافته است. همچنین به حساب صندوق ملی مسکن واریز می‌شود.»

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تخلف در ارائه تسهیلات از تخطی بانک‌ها در خصوص عدم پرداخت تسهیلات مطابق نرخ سود مصوبه شورای پول و اعتبار برای ساخت مسکن ابراز تاسف کرد.

نتیجه‌گیری

به نظر می‌رسد که با وجود تصویب قانون جهش تولید مسکن، بانک‌ها علاوه بر عدم پرداخت تسهیلات حتی از ارائه وام مسکن مطابق نرخ بهره مصوبه شورای پول و اعتبار خودداری می‌کنند.

مطالعه بیشتر:پرداخت تسهیلات نوسازی به بافت فرسوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …