اختصاص4هزار میلیارد برای احداث مسکن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
محمود محمود‌زاده، معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی در خصوص صنعت ساختمانی کشور از بیمه کیفیت تمامی پروژه‌های مسکن خبر داد.
احداث مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، محمود محمود‌زاده معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی پیرامون پروژه ملی مسکن از صرف هرینه 4000 میلیاردی برای احداث 4 میلیون مسکن خبر داد. لازم است بدانید اجرایی شدن پروژه ملی مسکن کمک شایانی به متقایان برای خرید آپارتمان می‌کند. برای دریافت گزارشات بیشتر پیرامون طرح ملی مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

گفتنی است که معاون مسکن وزیر راه‌و‌شهرسازی بر ارائه بیمه کیفیت واحدهای آپارتمانی پروژه ملی مسکن تاکید کرد.

محمود محمودزاده گفت:« ۴میلیون واحد مسکونی مورد هدف دولت است. از نظر اقتصادی بیش‌ از ۴هزار میلیارد تومان فقط در حوزه ساخت بدون لحاظ خدمات و زمین باید برای آن هزینه شود.»

احداث مسکن

70 درصد از مخارج به مصالح ساختمانی تعلق می‌گیرد

این مقام آگاه با اشاره به مخارج ساخت‌و‌ساز از گردش مالی بالای 2 هزار و 800 هزار میلیارد تومان در زمینه مصالح ساختمانی اطلاع داد. البته در حالی که 70 درصد از مخارج مربوط به مصالح ساختمانی باشد.

لازم است بدانید که یکی از موضوعات مهم در این قسمت که در بیشتر نقاط کشور بیان می‌شود، مسئله تامین مصالح ساختمانی است.

جالب است بدانید که در زمینه ایجاد اشتغال هم بر اساس آمار‌و‌ارقام اخیر در 120 متر ساختمان 2.2 شغل به شکل مستقیم و غیر‌مستقیم مجموعا 8ونیم میلیون شغل ایجاد می‌گردد.

مطلب پیشنهادی:  بازار مسکن شهر تهران در جست و جوی فایلهای زیر قیمت

احداث مسکن

 بیمه تمامی اجزای ساختمان برای 10 سال

معاون مسکن وزیر راه‌وشهرسازی می‌گوید:« در حوزه تسهیلات انتظار ویژه داریم که سیستم‌ بانکی برای پرداخت تسهیلات حمایت کند. هم اکنون قرارداد با بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی که ۳ونیم میلیون نفر را پوشش می‌دهد داریم. همچنین ۲۵ تفاهم با دستگاه‌های مختلف را منعقد کرده‌ایم که دو قرارداد آن که شامل ساخت ۲۰۰هزار مسکن است را با اتاق تعاون منعقد کرده‌ایم.»

محمود محمودزاده گفت:« در صنعت ساختمان کشور تمام پروژه‌های مسکن از بیمه کیفیت برخوردار خواهند بود. لازم به ذکر است که برای ۱۰ سال تمام اجزای ساختمان بیمه شده است.»

نتیجه‌گیری

به نظر می‌رسد که وزارت راه‌و‌شهر‌سازی تصمیم خود را برای احداث ۴میلیون مسکن با برخورداری از بیمه کیفیت تمام اجزای ساختمان گرفته است.

مطالعه بیشتر:علت کاهش احداث مسکن در سال 1401

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …