آخرین وضعیت وام مسکن روستایی به کجا رسید؟

0
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: وام مسکن روستایی افزایش می‌یابد و ثبت در سامانه هم توسط بنیاد مسکن در حال انجام است.
وام مسکن روستایی

آخرین خبرها از وام مسکن روستایی، حاکی از آن است که سازمان برنامه‌وبودجه هنوز ضمانت‌نامه مابه‌التفاوت نرخ سود را ارائه نکرده است. اما به نظر می‌رسد مشکلی برای پرداخت وام مسکن روستایی دو طبقه وجود ندارد. اما مهم‌ترین سؤال برای متقاضیان این است که وام مسکن چقدر است؟ اگر مایل هستید از جزئیات دریافت این وام مطلع شوید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

وام مسکن روستایی

وام مسکن روستایی از جمله وام‌هایی است که برای کمک به خانه‌دار شدن اقشار مختلف در سال‌های گذشته پرداخت شده و شرایط ثبت‌نام و میزان آن هر سال تغییر می‌کند.

افرادی که دارای شرایط ثبت‌نام هستند می‌توانندبا توجه به نحوه ثبت نام و دریافت این تسهیلات مسکن در سال 1402 نیز اقدام نمایند.

افراد متقاضی که دارای شرایط ثبت نام و دریافت وام مسکن روستایی می باشند، می توانند با سود بسیار کمی، این تسهیلات را از بانک های عامل، دریافت کنند و به صورت اقساطی، در مدت زمان حداکثر 20 سال، بازپرداخت وام خود را به بانک ارائه دهنده وام مسکن روستایی، پرداخت نمایند.

فرم درخواست وام مسکن روستایی

آن دسته از افرادی که می‌خواهد این وام را دریافت کرده و درخواست ثبت وام مسکن روستایی را دارند، باید برای دریافت فرم درخواست این وام به شعب بانک‌های ارائه‌دهنده تسهیلات مسکن روستایی مراجعه کرده و فرم را دریافت کنند و به‌صورت حضوری تکمیل نمایند.

فرم درخواست وام مسکن روستایی

شرایط ثبت‌نام و دریافت وام مسکن روستایی 1402

افرادی که قصد استفاده از طرح‌های مختلف بانک‌ها را برای دریافت تسهیلات دارند، باید که قبل از ثبت‌نام وام موردنظر خود از شرایط دریافت آن اطلاع داشته باشند.

وام مسکن از جمله وام‌هایی است که به افراد دارای شرایط داده می‌شود؛ بنابراین تنها افرادی مجاز به ثبت‌نام وام مسکن روستایی دو طبقه هستند که حتماً شرایط دریافت و ثبت‌نام این وام در سال 1402 را داشته باشند.

  • افرادی که در روستاها یا شهرهایی که دارای جمعیت کمتر از 25 هزار نفر بوده و در حال سکونت در آن‌ها هستند، مشمول دریافت وام مسکن روستایی می‌شوند.
  • تسهیلات مسکن روستایی، به افرادی که یک زمین در اختیار دارند یا می‌خواهند منزل مسکونی خود را تعمیر و بازسازی کنند، نیز تعلق خواهد گرفت. افرادی که قبلا از هر یک از وام‌های بنیاد مسکن استفاده کرده‌اند، مجاز به ثبت نام وام مسکن روستایی 1402 نیستند.
  • افرادی که در شهرهای زیر 25 هزار نفر، در حال سکونت هستند و پروانه ساخت نیز دریافت کرده‌اند، می‌توانند از وام مسکن روستایی استفاده کنند.
  • افراد متقاضی وام، جهت دریافت وام برای اجاره مسکن نیز می‌توانند با داشتن شرایط ثبت‌نام وام ودیعه مسکن برای مستأجران جهت دریافت این وام اقدام نمایند.
مطلب پیشنهادی:  آیا درخواست تخلیه پیش از موعد توسط موجر امکان دارد؟

جزئیات وام مسکن روستایی دو طبقه 1401

رئیس‌جمهور از افزایش و پرداخت وام مسکن روستایی دو طبقه به ارزش 200 میلیون تومان برای هر طبقه در سال 1401، خبر داده بود و نرخ سود وام روستایی ۵ درصد بوده و با موافقت سازمان برنامه‌وبودجه، در روز 5 مردادماه 1401 بنیاد مسکن برای متقاضیان پرونده تشکیل داده است؛ اما میزان مبلغ وام مسکن روستایی در سال 1402 از 200 میلیون به 350 میلیون تومان، افزایش پیدا کرده است.

جزئیات وام مسکن روستایی دو طبقه 1401

مدارک لازم جهت ثبت‌نام و دریافت وام مسکن روستایی 

افرادی که قصد دریافت وام مسکن روستایی 1402 را دارند، باید برای گرفتن این تسهیلات، مدارک موردنیاز را تهیه کنند. از جمله این مدارک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه اصل شناسنامه و کپی از تمامی صفحات شناسنامه
  • ارائه اصل کارت ملی و کپی از پشت و روی کارت ملی
  • ارائه کارت ملی و شناسنامه مربوط به ضامن‌های متقاضی
  • تکمیل و ارائه فرم درخواست وام مسکن روستایی 1402
  • ارائه وکالت‌نامه رسمی، برای افرادی که وکیل آن‌ها، اقدام به دریافت وام مسکن روستایی می‌کنند، الزامی است. همچنین، وکلا، می‌بایست مدارک شناسایی خود را نیز به همراه داشته باشند.

نحوه اقساط وام مسکن روستایی

افرادی که قصد دارند وام مسکن روستایی را دریافت کنند، اطلاع از نحوه بازپرداخت اقساط برای آن‌ها بسیار مهم است. بازپرداخت اقساط وام باتوجه‌به شعب بانک‌های مختلف و میزان درآمد فرد متقاضی، برای هر فرد سنجیده می‌شود. افرادی که ساکن روستا هستند و می‌خواهند وام مسکن اولی را دریافت کنند باید در نظر داشته باشند که برای دریافت وام لازم است هیچ‌گونه بدهی قبلی به بانک نداشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

بیش از یک دهه تاخیر در تحویل مسکن مهر پردیس

مالکین واحدهای مسکونی مسکن مهر در فاز 11 زون 2 شهر پردیس با اشاره به پیگیری‌های مکرر برای …