زمین رایگان دولتی به چه کسانی تعلق می‌گیرد!

2
11
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رستم قاسمی، وزیر راه‌و‌شهر‌سازی پیرامون پروژه ملی مسکن از ارائه قطعات 200 متری زمین از سوی دولت خبر داد.
احداث مسکن ملی

به گزارش دلتامگ به نقل از تجارت‌نیوز، رستم قاسمی وزیر راه‌و‌شهرسازی پیرامون احداث طرح ملی مسکن از ارائه زمین رایگان دولتی به یک میلیون و600 هزار واحد خبر داد. ساخت واحدهای مسکونی از طریق پروژه نهضت ملی مسکن باعث می‌شود تا متقاضیان با هزینه کمتری اقدام به خرید آپارتمان نمایند. با ما همراه باشید تا در خصوص جزئیات این طرح بیشتر توضیح دهیم و اینکه بدانیم زمین رایگان به چه کسانی تعلق میگیرد.

احداث یک‌ونیم میلیون واحد مسکونی مسکن مهر

رستم قاسمی روز چهارشنبه در حاشیه هیات دولت درباره مسکن مهر گفت:« مسکن مهر حدود ١٢ سال طول کشید و همچنان ٢٠٠ هزار از واحد‌های آن باقی‌مانده است؛ اما از مهر‌ماه مرحله نیازمندی‌های ساخت مسکن آغاز شد و امروز یک و نیم میلیون واحد از مرحله پایه تا نازک‌کاری در دست اجرا داریم. بر همین اساس واگذاری زمین برای چهار میلیون واحد مسکونی تا پایان شهریور‌ماه انجام می‌شود.

پروژه نهضت ملی مسکن

ایا زمین مسکن ملی رایگان است؟

وزیر راه‌و‌شهرسازی گفت: در پروژه مسکن مهر کل، زمین‌های که دولت داده بود، برای ساخت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد بود و باقی زمین‌ها متعلق به مردم بود؛ اما در طرح نهضت ملی مسکن، همه زمین‌ها  متعلق به دولت است و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد. همچنین در شهرهایی که زمین به اندازه کافی وجود دارد، این زمین‌ها به صورت قطعات 200 متری برای ساخت خانه‌های ویلایی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

مطلب پیشنهادی:  بررسی قیمت خرید خانه در نیاوران

پروژه نهضت ملی مسکن

شرایط واگذاری زمین رایگان برای فرزند سوم چگونه است؟

خبری خوش برای  متقاضیان دارای سه فرزند و بیشتر، در صورتی که فرزند سوم خانواده‌ای بعد از تاریخ 24 آبان 1400 به دنیا آمده باشد، می‌توانند از امتیازات قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استفاده کنند و در خصوص واگذاری زمین یا واحد مسکونی، در سامانه نهضت ملی مسکن به آدرس saman.mrud.ir مراجعه کنند و ثبت‌نام خود را تکمیل نمایند. متقاضیان توجه داشته باشند در صورتی که قبلا در طرح پروژه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده باشند دیگر نمی‌تواند در طرح جوانی جمعیت ثبت‌نام کنند.

مطالعه بیشتر: عواقب کاهش احداث مسکن

2 دیدگاه

  1. فاطمه

    18 اسفند 1401 در 11:15 ق.ظ

    سلام

    پاسخ

  2. حسین

    21 اردیبهشت 1402 در 8:28 ق.ظ

    خدا خیرشون بده 👏🏻👏🏻👏🏻

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …