پرداخت تسهیلات مسکن به متقاضیان مازندرانی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سید‌عباس رهگشای، معاون اداره کل راه‌و‌شهرسازی مازندران پیرامون تسهیلات مسکن از پرداخت ۳۵۰ میلیون تومان برای مرکز استان مازندران خبر داد.
پرداخت تسهیلات مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایرنا، سید‌عباس رهگشای معاون اداره کل راه‌و‌شهرسازی مازندران پیرامون وام مسکن از پرداخت تسهیلات بانکی به 15 هزار و 238 نفر از شهروندان مازندرانی برای پروژه نهضت ملی مسکن خبر داد.

لازم به ذکر است که جهت خرید آپارتمان از پروژه نهضت ملی مسکن برای دریافت تسهیلات بانکی هر چه زودتر اقدام کنید. برای دریافت گزارشات بیشتر پیرامون تسهیلات مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

پرداخت تسهیلات مسکن

تامین 5 هزار میلیارد جهت احداث 35 هزار مسکن

این مقام آگاه در خصوص تسهیلات مسکن از تامین 5 هزار میلیارد تومان توسط 10 بانک در مازندران برای احداث 35 هزار واحد مسکونی در قالب پروژه نهضت ملی مسکن ابراز امیدواری کرد.

رهگشای با تاکید بر اینکه سود این وام مسکن 18 درصد است و 20 سال زمان بازپرداخت آن است از ساخت خانه برای 15 هزار و 238 هزار نفری که وام مسکن را دریافت کرده‌اند،خبر داد. وی همچنین از تکمیل این پروژه در مرحله سفت کاری و آجرچینی ابراز خرسندی کرد.

وی درباره پراکنش جغرافیایی ساخت این خانه‌ها هم توضیح داد :« سه‌هزار واحد از این خانه‌ها در بابل، سه‌هزار واحد در آمل، ۲ هزار واحد در قائمشهر، یک‌هزار واحد در ساری، سه‌هزار واحد به صورت خودمالک در تمامی شهرهای استان قرار دارند. همچنین سه هزار و ۲۳۸ واحد هم به عنوان طرح روستایی در مناطق روستای مازندران در دست ساخت است.»

مطلب پیشنهادی:  دلالان به بازار مسکن بازگشتند!

پرداخت تسهیلات مسکن

واریز پیش‌پرداخت 400میلیون تومانی جهت دریافت تسهیلات

سید‌عباس رهگشای درباره مجموع مبلغ تسهیلات پرداختی به این متقاضیان را در این مرحله حدود ۶۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود:« میزان تسهیلات پرداختی به هر نفر طبق شرایط از قبل تعیین شده ۳۵۰ میلیون تومان برای مرکز استان و ۳۰۰ میلیون تومان برای سایر شهرستان‌ها بوده است. همچنین براساس پیشرفت فیزیکی این طرح در سه‌گام به متقاضیان پرداخت می‌شود.»

معاون کل اداره راه‌و‌شهرسازی با تاکید بر این که متقاضیان خانه‌دار شدن در طرح نهضت ملی مسکن مازندران قبل از دریافت تسهیلات باید آورده ۴۰۰ میلیون ریالی خود را به حساب راه‌و‌شهرسازی استان واریز کنند، افزود :« تاکنون حدود ۲۵ هزار نفر از افراد واجدشرایط اقدام به واریز این مبلغ کرده‌اند.»

نتیجه‌گیری

به نظر می‌رسد که پرداخت تسهیلات مسکن توسط 10 بانک مستقر در مازندران موجب تسریع عملیات احداث مسکن برای 15 هزار و238  هزار نفر می‌رسد.

مطالعه بیشتر:نقش بانک‌ها در تسهیلات مسکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …