انتقاد یک نماینده مجلس از روند ساخت مسکن ملی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رییس کمیسیون عمران بیان کرد: متاسفانه روند ساخت و تحویل پروژه نهضت ملی مسکن مبهم است و آینده روشنی ندارد و اگر این روند ادامه پیدا کند دچار مشکل می‌شویم.
تحویل پروژه نهضت ملی مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایلنا، محمدرضا رضایی کوچی در خصوص تحویل پروژه نهضت ملی مسکن اعلام کرد: در حالی بسیاری از متقاضیان آورده اولیه ۴٠ میلیون تومانی را واریز کرده‌اند و قرارداد ساخت با هزینه هر متر ۵.۵ میلیون تومان منعقد شد، اما امروز هزینه تمام شده ساخت هر متر خانه حداقل به 8 میلیون تومان رسیده‌ است. (اگر به دنبال خرید خانه هستید، می‌توانید برای مشاهده فایل‌های خرید و فروش آپارتمان در تهران به سایت ملکی دلتا مراجعه کنید.)

وی ابراز داشت: در حال حاضر هیچ کسی از قیمت نهایی و انتهای قیمت‌گذاری واحد‌های نهضت ملی مسکن خبر ندارد. دولت با پیمانکاران در مقطعی با قیمت ساخت 5.5 میلیون تومان توافق و قرارداد منعقد کرده اما به طور قطع با توجه نرخ تورم امروز امکان ساخت و پایان پروژه با قیمت 5.5 میلیون تومان وجود ندارد.

تحویل پروژه نهضت ملی مسکن

او تاکید کرد که ادامه کار با این قیمت‌ها باعث می‌شود پیمانکاران کیفیت واحدها را به شدت کاهش دهند. موضوع قابل تامل این است که هیچ قیمت مقطوعی از این واحدها به مردم اعلام نشده و کسی نمی‌داند در پایان قیمت واحد 100 متری چه قیمتی خواهد داشت.

این نماینده مجلس اظهار داشت: متاسفانه روند ساخت و تحویل پروژه نهضت ملی مسکن مبهم است و آینده روشنی ندارد و اگر این روند ادامه پیدا کند دچار مشکل می‌شویم.

مطلب پیشنهادی:  اختلاف‌ها بر سر قیمت مسکن حمایتی بالا گرفت

رضایی کوچی افزود: توجه داشته باشیم قرار نیست دولت خانه بسازد. دولت باید نقش راهبری داشته باشد. دولت در این پروژه پیمانکار نیست و باید زمین و تسهیلات را فراهم کند و مصالح ساختمانی را با قیمت مناسب در اختیار مردم بگذارد و سازندگان حمایت کند تا انبوه‌سازان وارد خانه سازی در این پروژه شوند.

تحویل پروژه نهضت ملی مسکن

وی ادامه داد: اما در حال حاضر دولت خودش در نقش پیمانکار وارد شده و این اقدام تخلف است چراکه باعث می‌شود سرعت و کیفیت کار کاهش پیدا کند.

رییس کمیسیون عمران تصریح کرد: ساخت ۴ میلیون مسکن در سال یکی از مهمترین تعهد رییس جمهوری بود. اگر تا چندماه دیگر شاهد پیشرفت قابل قبولی در این پروژه نباشیم صدای منتقدان درمی‌آید.

مطالعه بیشتر:تهران رکورددار بیشترین سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…