خرید خانه های زیر یک میلیارد تومانی غیرممکن شد

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اصفهان رئیس انجمن انبوه‌سازان استان اصفهان مطرح کرد: خرید خانه‌های زیر یک میلیارد تومان تقریباً در شهرهای متوسط و بزرگ غیرممکن است.
خرید خانه

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایسنا، مهدی جعفرپیشه درباره وضعیت ساخت‌وساز مسکن و طرح دولت برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی، اظهار کرد: طی بیست سال گذشته دو طرح مسکن مهر و اکنون نهضت ملی مسکن در حوزه مسکن اجرایی شده و در دست اجرا است. (اگر به دنبال خرید خانه هستید، می‌توانید برای مشاهده فایل‌های خرید و فروش آپارتمان در تهران به سایت ملکی دلتا مراجعه کنید.)

وی تاکید کرد: در طرح نهضت ملی مسکن چهار میلیون مسکن در طول چهار سال ساخته می‌شود، اما باید دید این تعداد مسکن مشکل کمبود مسکن کشور را حل می‌کند یا خیر؟

به عقیده رئیس انجمن انبوه‌سازان استان اصفهان، طرح نهضت ملی مسکن نمی‌تواند مشکل مسکن کشور را مرتفع کند و این طرح به تبع بخشی از مشکلات مسکن را برای رده‌های خاص درآمدی کشور حل خواهد کرد. به غیر از این طرح، کشور نیازمند مسکن ارزان‌تر برای رده‌های پایین و یا درآمدهای مختلف است.

خرید خانه

جعفرپیشه اضافه کرد: ما در روستاها و شهرهای کوچک نیازمند مسکن با قیمت پایین‌تر از نهضت ملی مسکن هستیم. در این مناطق باید در بازسازی مسکن‌های غیر مقاوم و … اقدام کنیم.

وی درباره اینکه آیا قشرهای پیش بینی شده توان خرید مسکن نهضت ملی مسکن را دارند، گفت: این چالشی است که امروز وجود دارد و با توجه به اتفاقاتی که از سال ۹۷ به بعد در خصوص ارز ایجاد شد، برای درصدی از نیازمندان امکان خانه‌دار شدن وجود ندارد، به این دلیل دولت با تأمین زمین مجانی، تسهیلات حجم زیاد و درصد بهره پایین وارد این کار شده است.

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان اصفهان تاکید کرد: معتقدیم که طرح نهضت ملی مسکن با مسکن مهر بسیار تفاوت دارد و با توجه به اینکه مصالح ساختمانی بسیار گران است، یک‌سری از خریداران شاید نتوانند پول را در زمان پیش‌بینی شده، پرداخت کنند.

وی درباره اینکه با توجه به تورم موجود در جامعه و افزایش قیمت مسکن یک زوج جوان در چه مدت زمانی قادر به خرید خانه هستند، گفت: درگذشته یک زوج جوان با حداقل کمک خانواده و منابع بانکی می‌توانستند صاحب مسکن شوند، اما اکنون این اتفاق نمی‌افتد و گرانی مسکن آنقدر زیاد است که خانه‌دار شدن یک زوج امکان‌پذیر نیست، بنابراین نیاز به طرح‌هایی برای جنبش بازار مسکن هستیم.

مطلب پیشنهادی:  افزایش ساخت با ارزانی مسکن همراه است؟

جعفرپیشه با بیان اینکه برای حل مشکل خانه‌دار جوانان باید به سابقه دیگر کشورها نگاه کنیم، افزود: در این شرایط حتی اگر دولت وارد شود و بخشی از مسکن مردم تحت عنوان استیجار خانه به زوج‌های جوان بدهد، بنابراین بهترین کار این است که دولت‌ها در آینده مجبور می‌شوند به سمت استیجار و اجاره دادن مسکن بروند.

خرید خانه

وی با بیان اینکه زمانی‌که که عوامل مسکن را کنار هم می‌گذاریم بخشی از آن در اختیار دولت است و بخشی در اختیار دولت نیست، تاکید کرد: تأمین زمین مجانی در اختیار دولت است، اما دولت امکان ارزان کردن مصالح و دستمزد را ندارد، بنابراین در این شرایط شاید خرید خانه‌های زیر یک میلیارد تومان تقریباً در شهرهای متوسط و بزرگ غیرممکن است.

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا به دلیل عدم توانایی مردم برای خرید خانه باید به سمت ساخت‌وساز خانه‌هایی با متراژ پایین و حدود ۵۰ متر برویم، گفت: در این مسیر ما درگیر مشکلات ضوابط شهری هستیم. وقتی می‌گوییم هر واحد یک پارکینگ، شش متر لابی عمومی و … داشته باشند در این شرایط ساخت خانه ۵۰ متری امکان‌پذیر نیست، بنابراین یکی از راه‌ها این است که به سمت ساخت واحدهایی برویم که این ضوابط در آنها کمتر رعایت شود.

مطالعه بیبشتر:شرایط دریافت تسهیلات مسکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …