چرا بخشنامه حق مسکن کارگران باطل شد؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
محسن باقری، عضو کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران پیرامون حق مسکن کارگران بر پرداخت 650 هزار تومان از سوی کارفرمایان تاکید کرد.
حق مسکن کارگران

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایلنا، محسن باقری عضو کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران پیرامون مسکن کارگران بر پرداخت حق مسکن 650 هزار تومانی توسط کارفرمایان تاکید کرد. لازم به ذکر است که پرداخت حق مسکن کارگران می‌تواند بخشی از هزینه اجاره آپارتمان را کاهش دهد. برای دریافت گزارشات بیشتر پیرامون حق مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

حق مسکن کارگران

ابطال بخشنامه حق مسکن 550 هزار تومانی

جالب است بدانید که در نامه بیست‌و‌نهم تیرماه محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس که یک بند آن به کمک هزینه‌مالی برای اجاره مسکن اشاره داشت، از رئیس‌جمهور تقاضا شده بود که بخشنامه حق مسکن 550 هزار تومانی به دلیل مغایرت با قانون باطل شود.

حکم قانون به شرح زیر است:«شورای عالی کار، تنها مرجع رسمی تعیین مبلغ حق مسکن است و دولت تنها می‌تواند رقم تعیین شده را تایید کند؛ اما دولت امسال خلاف رویه قانونی، صد‌هزار تومان از حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی کسر کرد تا در نهایت کار به هیات تطبیق قوانین مجلس و نامه ریاست مجلس کشید.»

در این روزها کارگران از میزان پرداختی حق مسکن اطلاعی ندارند. محسن باقری فعال کارگری در خصوص ابطال حق مسکن با استناد به قانون از پرداخت حق مسکن 650 هزار تومانی که به تصویب شورای عالی کار رسیده است، خبر داد. همچنین بر اجرایی شدن بخشنامه رئیس مجلس تاکید کرد.

مطلب پیشنهادی:  خرید آپارتمان نوساز با 1.5 تا 2 میلیارد تومان

حق مسکن کارگران

اجرای مصوبه حق مسکن 650 هزار تومانی

او اضافه می‌کند:« دولت باید ظرف مدت یک‌هفته، ابلاغیه‌ی حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی را صادر می‌کرد، اما حالا که این اتفاق نیفتاده است، قانون این اجازه را به مجلس داده که ورود کند. همچنین حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی را روزنامه رسمی کرده است و حکم اجرای آن را صادر نموده است. بنابراین در این مرحله، حکم مجلس عین قانون است و برای ماه جاری، حق کارگران مبلغ ۶۵۰ هزار تومان است.»

این فعال کارگری از کارفرمایان تقاضا می‌کند که از این ماه حق مسکن 650 هزار تومانی کارگران را پرداخت کنند، زیرا این مبلغ در هر صورت به تصویب مجلس رسیده است. اگر کارفرمایان از پرداخت حق مسکن این ماه امتناع کنند، در آینده مجبور به واریز الباقی مرداد می‌شوند.

نتیجه‌گیری

به نظر می‌رسد که کارفرمایان در این ماه موظف به پرداخت حق مسکن مصوب شده کارگران با مبلغ 650 هزار تومانی خواهند بود.

مطالعه بیشتر:بلاتکلیفی در پرداخت حق مسکن کارگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …