پیگیری دولت برای کنترل سقف اجاره‌بها

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دولت در تلاش است برای اجرایی شدن هرچه بهتر مصوبه کنترل اجاره‌بها، سامانه املاک و مستغلات را به وزارت راه و شهرسازی انتقال دهد.
حوزه ساخت و ساز

به گزارش دلتامگ به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام وزیر راه و شهرسازی، امکان ثبت شکایات در سامانه ۱۲۴ وزارت صمت از افرادی که سقف مجاز افزایش اجاره‌بها را رعایت نمی‌کنند فراهم شده است.

وزیر راه و شهرسازی، جلسه‌ای با ارگان‌ها، اصناف و مشاوران املاک برگزار کرد. پیرو این جلسه و مصوبه‌ای که از سران سه قوا به تصویب رسیده است، مقرر شد که سقف مجاز افزایش قیمت اجاره‌بها در تهران و کلانشهرها 25 درصد و در سایر شهرستان‌‎ها 20 درصد باشد. براساس این مصوبه، شرایطی فراهم شد تا مستاجران بتوانند شکایت خود را مبنی بر افزایش بیش از حد قیمت اجاره خانه در سامانه 124 ثبت کنند. بعد از ثبت شکایات، تعزیرات حکومتی موضوع را پیگیری می‌کنند. واحدهایی که سقف اجاره‌بها را رعایت نکرده‌اند، شناسایی می‌شوند و در سامانه‌های وزارت راه و شهرسازی ثبت می‌گردند.

افزایش اجاره بها

پیگیری وزارت راه برای اجرایی شدن مصوبه کنترل نرخ اجاره

وزیر راه و شهرسازی خطاب به مشاوران املاک گفت: از مشاوران املاک درخواست می‌کنیم با نصب اطلاعیه  مربوط به بسته سیاستی مصوب شده در جلسه سران قوا در دفاتر مشاوران املاک، اعلام کنند که براساس آن قرارداد تنظیم می‌کنند تا بسته سیاستی مصوب شده در جلسه سران قوا به شکلی مناسب اجرایی و عملیاتی شود.

مطلب پیشنهادی:  علت افزایش معاملات در بازار مسکن

از سوی دیگر وزارت راه و شهرسازی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در صورت نداشتن حکم قضایی و دستور تخلیه مستاجر، هرگونه ورود به منزل و تهدید مستاجر جرم محسوب می‌شود.

دولت در نظر دارد برای کنترل بیشتر بر قراردادهای خرید و فروش یا اجاره،سامانه املاک و مستغلات که در آن قراردادها و کدرهگیری توسط مشاوران املاک ثبت می‌شود را که قبلا در اختیار وزارت صمت قرار داشته به وزارت راه و شهرسازی انتقال دهد.

نتیجه‌گیری: مستاجران با ثبت شکایات خود در سامانه 124 می‌توانند شکایات خود را در خصوص افزایش بیش از حد اجاره پیگیری کنند.

پیشنهاد مطالعه:«روند افزایشی اجاره همچنان ادامه دارد»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …