تهران رکورددار بیشترین سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
به علت اینکه بیشتر امکانات اقتصادی، تولیدی و درآمدی به تهران معطوف شده است یا به عبارت دیگر می‌توان گفت 90 درصد اقتصاد ایران در این شهر پشتیبانی می‌شود. همین امر سبب شده بسیاری از افراد به دنبال کسب درآمد به سمت تهران روانه شوند. در نتیجه قیمت خانه در این شهر دو برابر شهر‌های دیگر است.
سرمایه‌گذاری در بازار مسکن

به گزارش دلتامگ به نقل از ایسنا، با توجه به اینکه فعالیت‌های تولیدی و صنعتی در ایران با رکود مواجه شده، شاهد افزایش دو برابری سرمایه‌گذاری در بازار مسکن هستیم. بررسی آمارها نشان می‌دهد که در بین سایر شهرها، تهران بیشترین جذب سرمایه در حوزه مسکن را داشته است. همین امر سبب می‌شود که قیمت اجاره و خرید خانه در تهران افزایش چشم‌گیری داشته باشد.

روند افزایشی قیمت در بازار مسکن سبب شد تا هر متر مربع آپارتمان در تهران با رقمی معادل 46 میلیون معامله شود. بررسی قیمت‌ها نشان می‌دهد که در ماه گذشته، با تورم 12 درصدی در این حوزه مواجه شدیم. پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آینده از سرعت رشد قیمت در بازار مسکن کاسته شود.

سرمایه‌گذاری در بازار مسکن

احمدرضا سرحدی کارشناس بازار مسکن، در خصوص روند افزایشی قیمت مسکن گفت: فشارهایی که بر اقتصاد ایران حاکم است مشکلاتی را در این حوزه ایجاد کرده است. البته کشورهای ستیزه‌جو هر تحریمی که می‌توانستند انجام دادند و من تصور نمی‌کنم بتوانند بیش از این به ایران فشار بیاورند. در واقع اقتصاد کشور در این حوزه مقاوم  شده اما اثرات روانی تحریم‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت. این اثرات باعث می‌شود که دارایی‌ها به سمت بازارهایی که مامن سرمایه‌گذاری دارد مانند مسکن هدایت شود.

مطلب پیشنهادی:  منطقه 5، پرمعامله‌ترین منطقه در بازار مسکن تهران

سرمایه‌گذاری در بازار مسکن

وابستگی درآمد بانک‌ها به سرمایه‌گذاری در بازار مسکن

علاوه بر توجه بخش خصوصی به مسکن، بسیاری از بانک‌ها نیز پول خود را در حوزه مسکن و واحدهای تجاری سرمایه‌گذاری میکنند. از سوی دیگر با در نظرگرفتن این موضوع که درآمد خیلی از بخش‌ها روی مسکن می‌چرخد، این امر سبب می‌شود صنعت ساختمان به یک اولویت در کشور تبدیل شود. علت اینکه بازار مسکن نسبت به سایر بازارهای سرمایه‌ای از رونق بیشتری برخوردار باشد، وابسته نبودن این حوزه به تحریم‌ها است. این توجه همه جانبه به بازار مسکن در بعضی مواقع نمی‌تواند جنبه مثبتی داشته باشد. چرا که هجوم سرمایه به این بخش باعث برهم زدن توازن اقتصادی کشور می‌شود.

نتیجه‌گیری: ورود همه جانبه سرمایه‌گذاری به مسکن باعث می‌شود، که تورم مسکن بیش از قبل افزایش یابد.

پیشنهاد مطالعه:«گرانی مصالح ساختمانی عامل اصلی رکود مسکن»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…