20 درصد از منابع‌مالی به تسهیلات مسکن تعلق می‌گیرد

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
احمد دنیا‌مالی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی پیرامون احداث واحدهای آپارتمانی از اتخاذ تصمیمات مهم در زمینه مسکن خبر داد.
تسهیلات

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی پیرامون تسهیلات احداث مسکن از اعطای منابع مالی و اعتباری بانک برای اجرای این پروژه ابراز امیدواری کرد. لازم به ذکر است که اعطای تسهیلات مسکن موجب تسریع روند خرید آپارتمان برای زوج‌های جوان می‌شود. برای دریافت گزارشات بیشتر پیرامون تسهیلات احداث مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

احمد دنیا‌مالی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این اقدام بر طبق قانون جهش تولید مسکن است از انجام نشدن این برنامه در حال حاضر خبر داد.

 تسهیلات

چهارمین نشست شورای عالی مسکن برگزارشد

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری چهارمین نشست شورای عالی مسکن در هفته پیش به ریاست رئیس‌جمهور از اتخاذ تصمیمات مهم در زمینه مسکن اطلاع داد.

دنیا‌مالی درباره وضعیت بازار مسکن و روند اجرای قانون جهش تولید مسکن اظهار کرد:« یکی از مشکلاتی که امروز در مسیر ساخت مسکن با آن مواجه هستیم بحث تسهیلات بانکی است. بر اساس قانون جهش تولید مسکن باید ۲۰درصد منابع بانکی به‌عنوان تسهیلات برای ساخت مسکن ارائه شود، اما تاکنون گامی در این حوزه برداشته نشده است.»

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر دستورات رئیس‌جمهور در این زمینه از همکاری بانک‌ها برای پرداخت وام مسکن و تسریع روند آن ابراز امیدواری کرد. همچنین بانک‌ها، سازمان برنامه‌ و بودجه و بانک مرکزی باید جهت تامین منابع لازم برای احداث مسکن کمک کنند.

مطلب پیشنهادی:  افزایش مجدد هزینه وام مسکن

تسهیلات

پرداخت تسهیلات جهت ایجاد اشتغال

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:« برخی از اقتصاددانان اعتقاد دارند که این تسهیلات تورم‌زا است، اما ما این باور را داریم که این منابع برای کشور ارزش‌افزوده و اشتغال ایجاد می‌کند. همچنین صنایع متعددی نظیر فولاد، سیمان و صنایع جانبی مرتبط با حوزه ساختمان را به حرکت درمی‌آورد. اشتغالی که با ارائه این تسهیلات و ساخت مسکن ایجاد می‌شود، به‌صورت فراگیر است.»

این مقام آگاه درباره رونق قانون جهش تولید مسکن بر اقدام موثر وزارت راه‌و‌شهرسازی نیز تاکید کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد:« به نظر می‌رسد دولت در زمینه ساخت مسکن و اجرای این قانون دچار عقب‌ماندگی است. امیدواریم با توجه به تمهیدات اندیشیده‌ شده اتفاقات خوبی در حوزه مسکن تا پایان سال جاری رقم خورد.»

نتیجه‌گیری

با توجه به اینکه برخی از اقتصاددانان پرداخت تسهیلات مسکن را عامل ایجاد تورم در کشور می‌دانند، اما همین امر موجب خانه‌دار شدن تعداد زیادی از خانوارها می‌شود.

مطالعه بیشتر:تسهیلات مسکن باید ۸۰ درصد بهای خانه‌ را پوشش دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

محاسبه مالیات خانه‌های خالی در سال 1403

در صورتی که خانه‌ای بیش از 2 ماه خالی باشد به ازای هر ماه اضافه‌تر از موعد قانونی، در سال …