پیگیری دولت برای اجرایی شدن طرح نهضت ملی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با توجه به اهمیت ویژه‌ای که دولت به خانه‌دار شدن مردم می‌دهد، در پی آن است که سازمان‌ها بهترین زمین‌های خود را برای طرح نهضت ملی مسکن واگذار کنند.
بازار مسکن

به گزارش دلتامگ به نقل از ایرنا، دولت جدید در کمتر از یک‌سال توانسته ساخت یک میلیون و 497 هزار واحد مسکونی را آغاز کند. از این تعداد واحد مسکونی، 63 هزار واحد آن در مرحله نازک‎‌کاری و بیش از 140 هزار واحد دیگر در مرحله سفتکاری قرار دارند. این در حالی است که پروژه مسکن مهر بعد از گذشت 8 سال هنوز به اتمام نرسیده است. از دیگر دست آوردهای دولت جدید تهیه اراضی برای ساخت مسکن ملی تا پایان شهریورماه است. وزیر راه و شهرسازی در این خصوص اظهار داشت: برای ساخت واحدهای مسکن مهر، جمعا یک میلون و  ۶۰۰ هزار واحد زمین تامین شد، باقی زمین‌ها متعلق به خود مردم بود. اما در طرح نهضت ملی مسکن همه زمین‌‌ها، متعلق به دولت است و به صورت رایگان در اختیار مردم می گیرد.

نهضت ملی

 براساس آمار منتشر شده تاکنون در تمام شهر‌ها مشکل زمین برای ساخت یک و نیم میلیون واحد مسکونی حل شده است. دولت در نظر دارد در شهرهایی که امکانات لازم فراهم است، زمین برای ساخت خانه‌های ویلایی در اختیار مردم قرار دهد. برای اجرایی شدن این طرح، به هر متقاضی یک  قطعه ۲۰۰ متری زمین واگذار می‌شود علاوه بر آن وام برای ساخت خانه نیز به آن‌ها تعلق می‌گیرد. اما در مقابل با متقاضی به توافق می‌رسند که در مدت زمان نهایت یک سال و نیم خانه آماده شود در غیر این صورت مراحل ساخت خانه با مشکل مواجه می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  شکایت از تعاونی های مسکن به دلیل فروش غیر قانونی زمین‌ها

نهضت ملی

حساسیت دولت برای انتخاب زمین مناسب در طرح نهضت ملی

دولت تاکید دارد زمینی که از زیر ساخت مناسبی برخوردار است برای طرح نهضت ملی در نظر بگیرند. برای همین با دستگا‌ه‌ها توافق شد که زمین‌هایی که در مکان مناسبی قرار دارند برای طرح نهضت ملی واگذار کنند. اما به دلیل موقعیت خوبی که بسیاری از زمین‎‌ها دارند سایر دستگاه‌ها حاضر به واگذاری آن‌ها به دولت نیستند.

نتیجه‌گیری: براساس ماده ۱۰ قانون جهش ملی مسکن، دستگاه‌های دولتی موظف هستند زمین‌های مازاد خود برای طرح نهضت ملی در اختیار دولت قرار دهند.

پیشنهاد مطالعه:«تردید وزیر راه برای تامین منابع مالی در طرح نهضت ملی»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …