احداث 4 هزار واحد آپارتمانی طی یک ماه آینده

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
حمیدرضا سهرابی، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیرامون احداث مسکن از همکاری شهرداری برای تامین زمین و پروانه ساخت خبر داد.
مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، حمیدرضا سهرابی، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن پیرامون مشارکت این بنیاد با شهرداری از احداث 4 هزار واحد آپارتمانی مشارکتی در پایتخت در طول یک ماه آتی ابراز امیدواری کرد. لازم به ذکر است که با تولید و عرضه مسکن می‌توان به کاهش قیمت اجاره‌ آپارتمان کمک شایانی کرد. برای دریافت گزارشات بیشتر پیرامون احداث مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

سهرابی در خصوص مشارکت بنیاد مسکن با شهرداری تهران از احداث 10 هزار واحد مسکونی شهری علاوه بر دیگر فعالیت‌های بنیاد در زمینه ساخت و عرضه مسکن خبر داد.

احداث مسکن

آغاز کلنگ‌زنی جهت احداث ۶ هزار واحد مسکونی

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد:« کلنگ احداث ۶ هزار واحد مسکونی در دو مرحله و هرکدام به تعداد ۳ هزار واحد به زمین زده شد. مقرر شده است که تا طی یک ماه آینده ۴ هزار واحد دیگر نیز اجرایی و عملیاتی شود که با این اقدام، ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی به شکل مشارکتی آغاز خواهد شد.»

سهرابی توضیح داد:« در این پروژه مشارکتی در برخی از واحدها، زمین و ساخت از بنیاد مسکن و پروانه از شهرداری تهران و در برخی از پروژه‌ها نیز زمین و پروانه از شهرداری و ساخت برعهده بنیاد مسکن است.»

لازم به ذکر است که 3 هزار واحد از 10 هزار واحد شراکتی بین بنیاد و شهرداری با تشکیل قرارگاه سازندگی مسکن در پایتخت و در منطقه 18 در حال احداث است، که در اسفند ماه سال 1400کلنگ‌زنی آن انجام شد. همچنین کلنگ‌زنی 3 هزار واحد نیز در تیر ماه سال 1401 در طول مراسمی با حضور رئیس بنیاد مسکن و شهردار تهران شروع شد. لازم به یادآوری است که کلنگ‌زنی 4 هزار واحد دیگر طی یک ماه آینده آغاز می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  وام ۴۵۰ میلیونی مسکن برای چند واحد آماده است؟

احداث مسکن

احداث مسکن در متراژ 30 متری بر طبق ماده پنج

چندی‌پیش برای احداث خانه‌های 30 متری بر اساس مصوبه اخیر کمیسیون ماده پنج، زمین‌های بسیار کوچک با مساحت 50 تا 100 متر مربع که غالبا در بافت‌های فرسوده و پوسیده شهری قرار گرفته‌اند. یکی از برنامه‌های تسهیل احداث مسکن هستند که کمیسیون ماده‌پنج به آنها مجوز احداث آپارتمان‌های مسکونی چهار طبقه را داده است. با توجه به اینکه فراهم‌سازی حداقل یک واحد پارکینگ در این ساختمان‌ها از این پس کفایت می‌کند.

نتیجه‌گیری

به نظر می‌رسد همکاری بنیاد مسکن و شهرداری تهران جهت ساخت‌وساز مسکن نتیجه مثبتی را به دنبال داشته باشد. زیرا قرار است تامین زمین و پروانه ساخت بر عهده شهرداری قرار بگیرد.

مطالعه بیشتر:احداث مسکن در مازندران طی 4 سال آینده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …