نکات بسیار مهم پیش از انعقاد قرارداد اجاره

0
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پیش از انعقاد قرارداد اجاره، معایب احتمالی آپارتمان را شناسایی نمایید و در انتهای قرارداد اجاره درج کنید تا پس از تخلیه منزل و تحویل آن به مالک، رفع کلیه عیوب آپارتمان، به عهده شما گزارده نشود.
قیمت اجاره

گاهی برای افراد پیش می‌آید که در انعقاد قرارداد اجاره و تبعات بعدی آن دچار مشکل می‌شوند. خصوصا این موضوع در مورد زوجین جوان و اشخاصی که برای نخستین بار اقدام به اجاره آپارتمان می‌نمایند مصداق دارد.

خرید آپارتمان در سهروردی شمالی

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که نیاز به کسب اطلاعات حقوقی در حوزه اجاره و خرید و فروش ملک دارید، با دلتا مگ همراه باشید.

مقاله مرتبط :

« این چند نکته مهم را بدانید سپس خانه اجاره کنید »

نکات مهم قبل از انعقاد قرارداد اجاره

  • برای احراز مالکیت، اصل سند ملک و شناسنامه مالک را هنگام انعقاد قرارداد رویت کنید.
  • اگر به دنبال خانه‌های نوساز باشید ممکن است سال آینده مجبور به ترک این منزل شوید چون غالبا این منازل گران‌تر هستند و مالک آن برای تامین پول خرید خود؛ واحد را اجاره می‌دهد.
  • برای انعقاد قرارداد شتاب زده عمل نکنید. گاها پیش می‌آید که به دلیل وجود عجله خانه به صورت تمیز تحویل مستاجر نمی گردد و این به هم ریختگی می‌تواند بسیاری از عیوب خانه را از دید شما پنهان نماید.
  • از خانه‌هایی که در مجاورت ساخت و ساز هستند دوری کنید زیرا وجود ساخت‌و‌ساز در نزدیکی خانه موجب ایجاد سر‌و‌صدا در ساعات مختلف شبانه روز، گرد و خاک و … می‌شود.
  • برای اینکه در اسباب کشی دچار مشکل نشوید، به اندازه در ورودی واحد و در پارکینگ توجه نمایید.
  • تکلیف ماندن یا جابه‌جا شدن را با مالک آپارتمان، پیش از به پایان رسیدن مدت اجاره مشخص کنید.
مطلب پیشنهادی:  دولت توانایی ساخت و ساز مسکن ندارد

حتما در انتخاب خانه به تعداد واحد‌های آپارتمان توجه نمایید. مزیت ساختمان‌های پر واحد این است که لازم نیست تمام مسائل مربوط به ساختمان را خودتان پیگیری کنید و کارها را می‌توانید به مدیر ساختمان واگذار نمایید.

خرید آپارتمان در منطقه 21 تهران

البته توجه به این نکته نیز قابل توجه است که در ساختمان‌های کم واحد سکوت و آرامش بیشتری را تجربه می‌کنید. نکته آخر این‌که در انتخاب آپارتمان، به نمای بیرونی ساختمان و نظافت، حیاط، باغچه و راه پله و وضعیت آسانسور نیز دقت نمایید.

پیشنهاد مطالعه :

«محاسبه تبدیل رهن و اجاره»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

با رعایت 5 نکته طلایی، رشد نخل شامادورا چند برابر کنید!

گیاهان آپارتمانی بزرگ مانند نخل شامادورا زیبایی خاصی به دکوراسیون خانه می‌بخشند و محیط را …