تغییر میانگین قیمت مسکن در تهران

0
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران در مرداد ماه سال ۱۴۰۱ به حدود ۱۰.۳ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و مرداد ماه سال 1400، به ترتیب ۲۵.۸ درصد کاهش و ۱۰۳ درصد افزایش را نشان داد.
معاملات ملک

به گزارش دنیای اقتصاد در حوزه بازار مسکن، میانگین قیمت مسکن در تهران و دیگر کلان‌شهرها در ایران، تغییراتی را تجربه نموده است که مورد توجه کارشناسان بسیاری در حوزه املاک قرار گرفته است.

متوسط بهای هر متر مربع آپارتمان در تهران طبق داده‌های بانک مرکزی، برابر با ۴۱ میلیون و ۷۰۵ هزار تومان اعلام شده که در مقایسه با تیر ماه، افزایش ۵.۸ درصدی داشته است. برای کسب اطلاعات بروز و کاربردی در حیطه املاک کشور و خرید آپارتمان با دلتا مگ همراه باشید.

سرمایه‌گذاری در بازار مسکنشیب صعودی تغییرات میانگین قیمت مسکن

مراکز داده آماری کشور از وضعیت تغییرات مسکن در تهران، شیب صعودی دیگری را از قیمت آپارتمان‌های مسکونی در پایتخت ترسیم کردند. در گزارشی بانک مرکزی اعلام نمود متوسط قیمت آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در ابتدای تابستان امسال، نسبت به ماه قبل رشدی ۵.۸ درصدی داشته است. باید بیان داشت برای سومین ماه متوالی این صعود رخ داده است.

همچنین متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان مسکونی در تهران طبق داده‌های بانک مرکزی، برابر با ۴۱ میلیون و ۷۰۵ هزار تومان بوده که در مقایسه با ماه قبل ۵.۸ درصد افزایش داشته است.

شروع دوباره روند صعودی قیمت‌ها در بازار مسکن موجب شده تا تورم نقطه‌ای این شاخص در تهران هم به 38 درصد برسد. در این حالت تورم در قله 10 ماهه قرار می‌گیرد. البته جالب توجه است بدانید شمار معاملات در این ماه سیری نزولی را در پیش گرفته است.

در شرایطی که قیمت مسکن در یک ماه اخیر با رشد 5/8 درصدی به ثبت رسیده است، اما شاهد آن هستیم که یزان افزایش در منطقه یک ۳.۲ درصد، منطقه ۲ معادل ۷.۹ درصد، منطقه ۳ به میزان ۹.۲ ، منطقه ۴ به میزان ۳.۸ درصد، منطقه ۵ به عنوان پرمعامله‌ترین منطقه تهران ۸.۱ درصد، منطقه ۱۰ معادل ۷.۲ درصد، منطقه ۱۴ به میزان ۳.۱ درصد و منطقه ۱۵ معادل ۸.۱ درصد بوده است. در بین مناطق تهران، منطقه 5 با سهم 14/6 درصد بیشترین حجم معاملات خرید و فروش را به خود اختصاص داده است.میانگین قیمت مسکن در معاملات مرداد ماه سال 1401

براساس داده‌های بانک مرکزی در مرداد ماه امسال تا امروز، تعداد معاملات مسکن در تهران برابر با 10 هزار و 294 فقره ثبت شده است. این تعداد در مقایسه با ماه قبل 25.8 درصد کمتر شده است.

مطلب پیشنهادی:  هشدار به خریداران مسکن: فریب «تعاونی‌نماها» را نخورید

البته با توجه به آمار سال گذشته، تعداد معاملات تابستان امسال در تهران بیش از دو برابر ثبت شده است اما همچنان این تعداد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.

مقایسه این آمارها در بانک مرکزی و مرکز آمار نشان از روند مشابهی دارد. افت معاملات در این ماه و شیب صعودی قیمت مسکن در دو ماهه نخست تابستان نشانه این تشابه است.

پیشنهاد مطالعه:«افزایش قیمت مسکن در مناطق ۲۲گانه تهران»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …