نکات طلایی معاملاتی در خرید آپارتمان

0
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در قوانین وضع شده در ایران، مقررات متقن و معینی برای معامله آپارتمان و یا پیش‌فروش ساختمان در نظر گرفته‌ شده است که با در نظر گرفتن منفعت طرفین قرارداد و به‌خصوص خریدار، مانع از بروز مشکلاتی می‌شود که معمولا در معاملات ملکی ایجاد می‌شود.
هنگام خرید آپارتمان در تهران

برای خرید آپارتمان و دانستن نکات مربوط به آن بهتر است که اطلاعات و دانش حقوقی خود را افزایش دهید. به این طریق می‌توانید معامله‌ای امن را به اتمام رسانده و از خرید یا فروش ملک خود احساس رضایت داشته باشید. برای کسب علم در حوزه املاک، با دلتا مگ همراه باشید.

خرید آپارتمان و نکات مربوط به آن از مسائل اساسی و مهم است. توجه به این نکات آینده معامله شما را رقم می‌زند. برای رسیدن به این اصل مهم، از مشاوران املاک مجرب و متخصص در حیطه ملک یاری بگیرید.

مقاله مرتبط :

«نکات حقوقی فوق‌العاده مهم برای معامله ملک»

آپارتمان های مسکونی

قبل از هر چیز باید بدانید پیش از تحویل ملک، خریدار موظف‌ به انجام مراحلی خواهد بود که فروشنده را پس از آن، ملزم به تسلیم ملک به خریدار کند. این مراحل عبارتند از تعیین نحوه پرداخت مبلغ توافق‌ شده با فروشنده آپارتمان، پرداخت مبلغی به‌عنوان پیش‌پرداخت، تعیین مبلغی به‌عنوان حق فسخ، مشخص‌ نمودن زمان حضور در محضر، معین کردن زمان دقیق برای تحویل ملک، مشخص‌ نمودن مبلغ پرداختی در زمان تنظیم قولنامه، حضور در محضر و در هنگام تخلیه ساختمان، دریافت کد اقتصادی و پرداخت درصد تعیین‌شده به مشاور املاک جهت حق‌الزحمه.

پس از اتمام این مراحل، نوبت به فروشنده آپارتمان می‌رسد که بدون تاخیر در تحویل آپارتمان، به تعهدات خود عمل نماید.

 

فروش خانه

نکات طلایی تحویل آپارتمان به خریدار

تحویل آپارتمان باید با حضور افرادی مانند مشاور املاک صورت بگیرد تا درصورت تاخیر در تحویل ملک و امتناع فروشنده از تسلیم آن، این افراد به‌عنوان شهود، صورت‌جلسه را امضا کنند. خریدار نباید در هنگام تحویل ساختمان، تنها به دریافت یک کلید، اکتفا کند و باید بازدید کاملی از ملک خریداری‌ شده به‌عمل آورده و از خالی‌بودن آن اطمینان داشته باشد.

مطلب پیشنهادی:  زنان نیز می‌توانند در طرح مسکن صاحبخانه شوند

مبلغ نهایی قابل پرداخت در هنگام تحویل ساختمان را حتما به خود فروشنده و یا وکیل قانونی او، تحویل دهید. در موقع تحویل ملک، تهیه صورتجلسه‌ای دو نسخه‌ای که به امضای هر دو طرف رسیده‌ باشد الزامی است.

این صورتجلسه می‌تواند از بروز مشکلاتی مانند دیرکرد در تحویل آپارتمان جلوگیری نماید. یکی از اقدامات مهم بعد از تحویل ملک، تعویض کلیه قفل‌های آپارتمان است. قوانین مستاجر برای پرداخت شارژ

درصورتی‌که ملک خریداری‌شده، مستاجری داشته‌ باشد که از قرارداد او مدتی نیز باقی‌مانده است می‌توان طی توافقی دوطرفه، اجاره‌نامه را به‌ خریدار منتقل نمود و پس از پایان مدت قرارداد و پرداخت مبلغ ودیعه به مستاجر، ملک به خریدار تحویل‌ داده شود.

مطالعه بیشتر:

«نکات طلایی مربوط به مبایعه نامه»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

ثبت آگهی ملکی در سراسر ایران رایگان شد!

دلتا اولین سایت تخصصی ملکی ایران است؛ که امکان ثبت هر گونه آگهی ملکی را برای شما کاربر گرا…