سرانجام پرداخت وام مسکن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
محمد نادعلی، مدیرکل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی پیرامون اعطای وام احداث و نوسازی مسکن از پرداخت تسهیلات 360 هزار میلیاردی خبر داد.
تسهیلات

به گزارش دلتا مگ به نقل از مهر، رستم قاسمی، وزیر راه‌و‌شهر‌سازی در حاشیه جلسه اعضای کمیسیون عمران مجلس با ادعای اینکه بانک‌ها در پرداخت وام احداث واحدهای آپارتمانی پروژه ملی مسکن مشارکت نمی‌کنند، گفت: پرداخت وام مسکن به موقع انجام نشود، در انجام تعهدات برای احداث 4 میلیون واحد آپارتمانی طی چهارسال با مشکلات بسیاری رو‌ به رو می‌شویم. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون تسهیلات مسکن جهت خرید آپارتمان تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

تسهیلات

دلیل عدم ارائه جزئیات از برنامه احداث مسکن

بر طبق این گزارش با گذشت یکسال از وعده احداث یک میلیون واحد مسکونی در هر سال و ابلاغ بخشنامه اجرایی پرداخت وام ساخت و ساز و مرمت مسکن از سوی بانک مرکزی بر مبنای قانون جهش تولید مسکن، تا کنون از جزئیات انجام تعهدات و میزان پوشش‌دهی‌ آنها اعلام نشده است.

در این حوزه محمد نادعلی، مدیرکل عملیات پولی و اعتباری بانک‌مرکزی با استناد به دستورالعمل اجرایی اعطای وام احداث و نوسازی مسکن موضوع قانون جهش تولید مسکن معتقد است: «این دستورالعمل پس از تصویب قانون جهش تولید در اواخر شهریور ماه پارسال، در ۱۷ آذرماه سال قبل از سوی بانک مرکزی ابلاغ شد که بر اساس آن سهمیه‌بانکی و سقف‌فردی وام ساخت‌ مسکن برای تخصیص ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تفکیک شده است.»

مطلب پیشنهادی:  آیا سقف اجاره بها توسط مالکان رعایت می‌شود؟

در صورتی که طبق قوانین و مقررات، خریداران و مجریان پروژه‌ طرح ملی مسکن باید از طریق ثبت اطلاعات در سایت وزارت راه و شهرسازی و کامل کردن پرونده خود پس از تائید وزارت راه‌و‌شهرسازی به منظور اخذ وام مشارکتی به بانک‌ها معرفی شوند.

مقاله مرتبط:

افزایش بی‌سابقه قیمت اوراق تسهیلات مسکن

تسهیلات

نحوه پرداخت تسهیلات مسکن به متقاضیان

مدیرکل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی پیرامون اعطای تسهیلات مسکن گفت:«با توجه به مفاد تبصره ۶ ماده ۳ قانون جهش تولید مسکن، تسهیلات قابل اعطا به متقاضیان برای مسکن روستایی و حوادث غیر‌مترقبه اعم از جدید، متمم و یا اقساط  وام در حال پرداخت به متقاضیان، فقط پس از ثبت اطلاعات درخواست‌کنندگان در سامانه وزارت راه‌و‌شهرسازی ممکن خواهد بود. همچنین پس از تایید وزارت راه‌و‌شهرسازی و با نرخ‌های مصوب شورای پول‌و‌اعتبار قابل پرداخت است.»

نتیجه‌گیری

به نظر می‌رسد اعطای وام مسکن به متقاضیان برای خرید خانه در پروژه نهضت ملی مسکن کمک شایانی بکند. همچنین پرداخت این وام به روستائیان موجب نوسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های آنها می‌شود.

مطالعه بیبشتر:

شرایط دریافت تسهیلات مسکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …