بیشترین معاملات ملک در کدام مناطق تهران انجام می‌شود؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آمارهای منتشر شده از بانک مرکزی گویای آن است که در بین 22 منطقه تهران، منطقه 5 در اولین ماه تابستان بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داده است.
سرمایه‌گذاری در بازار مسکن

به گزارش دلتامگ به نقل از اقتصاد نیوز، آمارهای بدست آمده ار بانک مرکزی حاکی از آن است که قیمت اجاره و خرید خانه همچنان روند صعودی دارد. اما بازار مسکن در تابستان نسبت به بهار از رونق کمتری برخوردار است. به گونه‌ای که متوسط قیمت خانه‌های معامله شده در ماه اول تابستان با رشد 5/8 درصد به 41/7 میلیون در هر متر مربع رسیده است. آنچه که موجب شده قیمت خانه در پایتخت طی سه ماه رشد متوالی 6/1 درصد، 8/4 درصد و 5/8 درصد داشته باشد، افزایش تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار مسکن است. از سوی دیگر برخی از کارشناسان مسکن، عقیده دارند که افزایش تورم، رشد ناگهانی قیمت مصالح ساختمانی و ریسک‌های غیر اقتصادی عواملی هستند که در افزایش قیمت مسکن نقش بسزایی دارند.

مقاله مرتبط:

«فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت مسکن»

در شرایطی که قیمت مسکن در یک ماه اخیر با رشد 5/8 درصدی به ثبت رسیده است، اما شاهد آن هستیم که یزان افزایش در منطقه یک ۳.۲ درصد، منطقه ۲ معادل ۷.۹ درصد، منطقه ۳ به میزان ۹.۲ ، منطقه ۴ به میزان ۳.۸ درصد، منطقه ۵ به عنوان پرمعامله‌ترین منطقه تهران ۸.۱ درصد، منطقه ۱۰ معادل ۷.۲ درصد، منطقه ۱۴ به میزان ۳.۱ درصد و منطقه ۱۵ معادل ۸.۱ درصد بوده است. در بین مناطق تهران، منطقه 5 با سهم 14/6 درصد بیشترین حجم معاملات خرید و فروش را به خود اختصاص داده است.

 علت افزایش سرمایه‌گذاری در بازار مسکن

افت بورس، ثبات تقریبی قیمت ارز و کاهش قیمت خودرو سبب شده تا بسیاری از مردم برای حفظ دارایی خود، تمایل بیشتری به سرمایه‌گذاری در بازار مسکن داشته باشند. اما شاهد آن هستیم که با وجود اینکه سرمایه‌گذاری در بازار مسکن روند افزایشی داشته، در مقابل معاملات در مناطق مصرفی کاهش یافته است. این بدان معنا است که خریدارانی که دید سرمایه‌ای دارند بر خریدارانی که دید مصرفی دارند پیشی گرفته‌اند.

مطلب پیشنهادی:  چه تعداد خانه سازمانی شناسایی شده است؟

سرمایه‌گذاری در بازار مسکن

مقایسه قیمت‌ها در مناطق مختلف تهران

در شرایطی که قیمت مسکن در یک ماه اخیر با رشد 5/8 درصدی به ثبت رسیده است، اما شاهد آن هستیم که میزان افزایش قیمت در منطقه یک ۳.۲ درصد، منطقه ۲ معادل ۷.۹ درصد، منطقه ۳ به میزان ۹.۲، منطقه ۴ به میزان ۳.۸ درصد، منطقه ۵ به عنوان پرمعامله‌ترین منطقه تهران ۸.۱ درصد، منطقه ۱۰ معادل ۷.۲ درصد، منطقه ۱۴ به میزان ۳.۱ درصد و منطقه ۱۵ معادل ۸.۱ درصد بوده است.

نتیجه‌گیری: بررسی آمارها نشان می‌دهد که منطقه 5 رکوردار بیشترین معاملات انجام شده است که به ترتیب منطقه 2 در جایگاه دوم و منطقه 4 در جایگاه سوم قرار دارند.

پیشنهاد مطالعه:

«قیمت مسکن بر نرخ ارز پیشی گرفت»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …