سیمان آمیخته جایگزین پرتلند شد

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
محمد مهدی حیدری سرپرست مرکزتحقیقات راه، مسکن و شهرسازی پیرامون احداث مسکن از بی‌ضرر بودن سیمان آمیخته برای دو وزارت راه و شهرسازی و وزارت صمت خبر داد.
سیمان آمیخته

به گزارش دلتا مگ به نقل از مهر، محمد مهدی حیدری، سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی پیرامون طرح نهضت ملی مسکن از تامین مصالح ساختمانی بین وزارت راه‌و‌شهر‌سازی و وزارت صمت ابراز امیدواری کرد. جالب است بدانید یکی از مواردی که بر قیمت خریدآپارتمان تاثیر می‌گذارد، استفاده از مصالح ساختمانی مرغوب است. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون مصالح ساختمانی تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

حیدری با اطلاع‌رسانی از تشکیل زنجیره برای تامین مصالح ساختمانی فولاد و سیمان بین دو وزارت صمت و وزارت راه از تعویض سیمان آمیخته به دلیل کم‌زیان بودن برای محیط زیست با سیمان پرتلند در ساخت‌و‌ساز مسکن خبر داد.

سیمان آمیخته

سیمان و فولاد دو مصالح  مهم و پر مصرف

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد:« دو مصالح مهم پرمصرف در ساخت و ساز، سیمان و فولاد است که در این خصوص زنجیره تامین مصالح ساختمانی در همکاری وزارت راه‌و‌شهرسازی و وزارت صمت تشکیل شده است. همچنین مقرر شده تا ترویج سیمان آمیخته به جای سیمان پرتلند که هم‌اکنون مورد استفاده بوده است، علاوه بر انرژی‌بر بودن برای محیط زیست هم آلودگی ایجاد می‌کند، مورد استفاده قرار بگیرد.»

این مقام مسئول پیرامون مصالح ساختمانی از بی‌ضرر بودن این سیمان برای محیط زیست به دلیل اینکه از منابع طبیعی ساخته شده است، ابراز خرسندی کرد. همچنین وی استفاده از این سیمان را موجب 30 درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژی دانست.

مطلب پیشنهادی:  ۷۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت شد

حیدری با بیان تولید 40 نوع سیمان در دنیا از کاهش تولید 10 نوع سیمان قابل‌استفاده در ساخت‌وساز خبر داد. همچنین وی بر ضرورت تولید انواع گوناگونی از سیمان تاکید کرد.

مقاله مرتبط:

رقابت قیمت مصالح ساختمانی در بازار

سیمان آمیخته

اهمیت استفاده از سیمان آمیخته در ساخت وساز

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص دسته‌بندی گروهی از مصرف‌کنندگان که بزرگ‌ترین آنها وزارت راه و شهرسازی و وزارت صمت هستند، جایگزینی سیمان‌های آمیخته از منابع طبیعی به جای سیمان‌های پرتلند را راهکاری مناسب معرفی نمود.

حیدری در خصوص مصالح ساختمانی فولاد و برنامه وزارت راه‌و‌شهرسازی اعلام کرد:« به پیشنهاد مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، شرکت ذوب آهن اصفهان که تأمین فولاد، برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن را برعهده گرفته است. بنابراین مقرر شده تا زنجیره تامین مصالح ساختمانی به نحو مناسبی شکل بگیرد.»

نتیجه‌گیری

به نظر می‌رسد که استفاده از سیمان آمیخته به جای سیمان پرتلند بهترین راهکار برای صرفه‌جویی در زمان و انرژی باشد. همین امر موجب ضرورت تولید انواع گوناگونی از سیمان می‌شود.

مطالعه بیشتر:

جزئیاتی جدید از نرخ سیمان در بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …