صفر تا صد محله شهر ری

دیدگاه‌ها برای صفر تا صد محله شهر ری بسته هستند
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شهر ری یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ساخته شده در دنیا محسوب می‌شود. همچنین گفتنی است که سکونت مردم در این شهر به 8هزار سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد.
شهر ری

شهر ری در منطقه 20  تهران قرار دارد. این شهر در جنوب تهران واقع شده است. همچنین ری به دلیل مجاورت با کوه بی‌بی شهربانو و حرم حضرت شاه‌عبدالعظیم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از محله‌های مهم ری می‌توان به دیلمان، استخر، فدائیان اسلام، 13 آبان، جوانمرد قصاب و کهریزک اشاره نمود. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون شهر ری تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

شهر ری

قیمت خرید آپارتمان در شهر ری

این شهر از غرب به بهشتی، از شمال به هاشم‌آباد و استخر، از شمال غرب به شهید‌آوینی و سرتخت و از شرق به تقی‌آباد منتهی می‌شود. گفتنی است که متوسط قیمت خرید آپارتمان در شهری ری نسبت به میانگین نرخ در سایر محله‌های تهران پایین‌تر است. همچنین این شهر در مجاورت با شهرهای تهران، کرج، قدس، اسلام‌شهر، باغستان، رباط‌کریم، میگون، شمشک، فشم، پردیس، لواسان، جاجرود، ورامین، پیشوا، قرچک، بومهن، رودهن، فرون آباد، حسن‌آباد و باقرشهر قرار دارد.

شهر ری

نقشه شهر ری

در تصویر زیر، نقشه شهرری و مکان های مهم آن را مشاهده می کنید.

مطلب پیشنهادی:  چرا محله نارمک جای خوبی برای زندگی است؟

راه‌های دسترسی به ری

ری با دسترسی به خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی از بهترین موقعیت جغرافیایی برخوردار می‌باشد. همچنین این شهر با بهره‌مندی از خط یک تجریش_ کهریزک موجب تردد آسان و راحت ساکنین این شهر به دیگر محلات و شهرهای مجاور شده است. لازم است بدانید که ری از شمال به تهران، از جنوب به شهرستان قم، از شرق به شهرستان ورامین و پاکدشت و از غرب به شهرستان‌های اسلامشهر، رباط کریم و زرندیه متصل شده است.

شهر ری

امکانات شهر ری

این شهر امکانات رفاهی، آموزشی، تفریحی، مذهبی، تاریخی فراوانی برخوردار است. این امکانات شامل پردیس سینمایی و تجاری راگا تهران، رستوران حرم حضرت عبدالعظیم، بوستان صاحب الزمان، بوستان دانش، مجتمع تجاری میلاد نور، بوستان وحدت اسلامی، بوستان آوینی، بوستان مترو و بوستان بهشتی می‌شود.

از آثار تاریخی می‌توان از تپه میل یا آتشکده‌ی بهرام، چشمه‌علی، باروی‌‌ری، دژ رشکان و استدوان گبرها، قلعه‌کاسنی، کوه نقاه‌خانه، کاروانسرای شاه‌عباسی، گنبد امیر‌اینانج، برج‌طغرل، زندان‌هارون، کاروانسرای کنارگرد، قلعه گبری و بازار‌ ری نام برد.

مطالعه بیشتر: خرید ملک در محله دولت‌آباد

نظرات بسته شده است
بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

محله اقدسیه تهران + قیمت خرید آپارتمان

محله اقدسیه تهران به دلیل همجواری با کاخ نیاوران، مورد توجه بسیاری از ثروتمندان قرار گرفته…