وجود 300 ساختمان ناایمن در شهر اصفهان

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بالغ بر ۳۰۰ ساختمان ناایمن در شهر اصفهان شناسایی و به شهرداری اعلام شده که شهرداری اخطارها لازم را به مالکان این ساختمان‌ها اعلام کرده است.
اصفهان

به گزارش دلتا مگ به نقل از خبرگزاری مهر، امیر زاغیان با بیان اینکه تنها با شناسایی خانه‌ها شهر اصفهان نمی‌توان قیمت مسکن را کنترل کرد، گفت: زیرا نرخ اجاره‌بها به صورت مستقیم تحت تأثیر قیمت تمام شده ساخت مسکن است. از سمت دیگر قیمت مسکن نیز مستقیم تحت تأثیر قیمت تمام شده مصالح ساختمانی است. (اگر به دنبال خرید خانه در اصفهان هستید، می‌توانید به سایت ملکی دلتا مراجعه کنید.)

وی افزود: قولنامه اجاره خانه که برخلاف مصوبه وزارت راه و شهرسازی مبنی بر افزایش ۲۵ درصدی در سال جاری نوشته شود، فاقد وجاهت قانونی است.

چند نفر در اصفهان متقاضی مسکن ملی هستند؟

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه ۴۲۳ هزار متقاضی در استان اصفهان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند، اضافه کرد: بیش از ۶۰ درصد ثبت‌نام‌کنندگان حائز شرایط بودند که شمار آنها بالغ بر ۱۳۰ هزار نفر است.

شهر اصفهان

زاغیان با بیان اینکه اصفهان با ۴۲۳ هزار ثبت نام کننده متقاضی دومین استان کشور در نهضت ملی مسکن است، اظهار داشت: تاکنون برای بالغ بر ۲۰ هزار واحد مسکونی پروانه اخذ و ساخت‌وساز آنها آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه سهمیه استان اصفهان در نهضت ملی مسکن طی چهار سال ۲۰۳ هزار واحد مسکونی است، خاطرنشان کرد: حدود ۵۰ هزار واحد در سال طی این مدت باید در استان ساخته شود.

مطلب پیشنهادی:  ساخت مسکن برای نخبگان در پردیس

شهر اصفهان

تأمین زمین برای ۷۰ درصد متقاضیان مسکن ملی

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه عمده ترین کار ما در سال اول طرح نهضت ملی مسکن تأمین زمین بود، ابراز داشت: تاکنون برای بیش از ۷۰ درصد متقاضیان، زمین تأمین شده است که مهمترین اقدام برای تحقق پذیری سیاست نهضت ملی مسکن به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۳۰۰ ساختمان ناایمن در شهر اصفهان شناسایی و به شهرداری اعلام شده است، افزود: شهرداری اخطارها لازم را به مالکان این ساختمان‌ها اعلام کرده است.

او ابراز داشت: با کهولت سن ساختمان و فرسایش آن لاجرم به ساختمان‌هایی شبیه پلاسکو می‌رسیم که این ساختمان‌ها باید نوسازی و بروزسانی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …