مسکن مقام نخست در بازار سرمایه را کسب کرد

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بر طبق نوسانات اخیر تیر ماه سال 1401 بازدهی سه بازار سکه، ارز و سهام منفی اعلام شده است. در حالی که آمارهای بازار مسکن حکایت از بازدهی مثبت 8 درصدی نیز دارد.
بازدهی مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، با گذشت چهارمین ماه از سال 1401، بازار مسکن از نظر درجه‌بندی بازدهی بازارهای جذب سرمایه، مقام نخست را کسب کرد. لازم است برای خرید آپارتمان با قبمت مناسب از اخبار مربوط به نوسانات بازار مسکن مطلع گردید. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون وضعیت بازار مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

برخی سرمایه‌گذاران در ماه‌های گذشته از شرایط نابسامان اقتصادی تاثیر بسیاری پذیرفتند و همین امر موجب بررسی بیشتر رشد قیمت مسکن در این بازار شد. در واقع رتبه‌‌بندی مسکن کاملا به ضرر زوج‌های جوانی است که می‌خواهند خانه خریداری کنند.

بازدهی مسکن

بازدهی مثبت بازار مسکن در برابر ارز، سکه و سهام

این نوسانات در ماه‌تیر سال جاری بیشتر مشاهده شده است. زیرا بازدهی سه بازار ارز، سکه و سهام هر سه منفی گزارش شده است. جالب است بدانید که بازار مسکن حدود 8 درصد مثبت بازدهی مثبتی را نشان می‌دهد. وضعیت متفاوت بازار مسکن شامل چند پیام مهم می‌شود. گفته می‌شود که آگاهی یافتن در خصوص وضع بازار تنها راه نجات از شرایط ملتهب بازار مسکن به شمار می‌رود.

بررسی بازدهی بازارهای جاذب سرمایه از ابتدای امسال تا پایان تیر‌ماه نشان می‌دهد میزان بازدهی سکه در چهار ماهه یاد شده ۸/ ۲۰ درصد، بازدهی بورس ۷/ ۷ درصد و بازدهی دلار ۷/ ۲۰ درصد بوده است.

مطلب پیشنهادی:  آرامش نسبی بازار مسکن در اردیبهشت ماه

مقاله مرتبط:

پیش‌بینی بازار مسکن در نیمه دوم سال ۹۶

بازدهی مسکن

بازدهی سکه، بورس و دلار در بازار سرمایه چند درصد است؟

مشاهده بازدهی بازارهای سرمایه از آغاز سال 1401 تا پایان تیر ماه بیانگر میزان بازدهی سکه در چهار ماهه اخیر حدود 20/8 درصد، بورس7/7 درصد و بازدهی دلار 20/7 درصد بوده است.

نتیجه‌گیری

به نظر می‌رسد که بازار مسکن با تفاوت قابل توجهی در مقایسه با بورس و با اختلاف اندکی در برابر سکه و ارز، بازدهی بیشتری را برای سرمایه‌گذاران به ارمغان آورده است. همچنین از آغاز سال جاری تا پایان تیر‌ماه بازدهی مسکن نزدیک 22 درصد برآورد شده است. این عدد طی سال‌های اخیر، رقم قابل‌توجهی بوده است. زیرا از بازدهی مسکن در مجموع 12 ماهه سال 1400 این بازار بیشتر گزارش شده است.

مطالعه بیشتر:

رشد منفی حجم معاملات مسکن در شب عید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…