پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در مازندران

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دولت سیزدهم برای خانه‌دار شدن مردم طرح نهضت ملی مسکن را ارائه کرد. طی برنامه ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده در چارچوب این طرح هرساله یک میلیون واحد مسکن ساخته و به مردم تحویل داده شود.
طرح خودمالکی

به گزارش دلتامگ به نقل از ایرنا، مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان این که مرحله اول تسهیلات ساخت خانه طرح خودمالکی نهضت ملی مسکن در مازندران حدود ۴۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد، افزود: از 20 مرداد 1401 سری دوم تسهیلات که معادل 500 میلیارد تومان است به 33 هزار متقاضی پرداخت می‌شود. این تعداد واحدها تا پایان مردادماه 1402 به بهره‌برداری می‌رسند.  از این تعداد خانه ۱۰ هزار واحد در مناطق روستایی و ۲۲ هزار واحد در مناطق شهری استان مازندران در دست ساخت است. که امید است با اجرایی شدن این طرح مشکل مسکن مردم مازندران حل شده و از پرداخت اجاره آپارتمان‌های سنگین راحت شوند

طرح خودمالکی

با توجه به آمارهای منتشر شده در مناطق روستایی مازندران سالانه به 10 هزار واحد خانه نیازمندیم. با رویکردی که دولت با استفاده از ساخت واحدهای نهضت ملی در طی چهار سال در نظر گرفته است، تا پایان چهارساله طرح نهضت ملی، 40 هزار واحد خانه در مناطق روستایی مازندران ساخته شود.

مقاله مرتبط:

«کدام زنان در طرح جدید مسکن صاحبخانه می‌شوند؟»

ویژگی طرح خودمالکی در نهضت ملی مسکن

در صورتی که طرح خودمالکی گسترش یابد، مشکل کمبود زمین برای طرح نهضت ملی در مازندران برطرف می‌شود. دولت در نظر دارد با همکاری پیمانکاران و انبوه سازان تا پایان سال 1402، 40 هزار واحد خانه ساخته شده باشد. تا کنون برای ساخت این تعداد واحد مسکونی یک هزار هکتار زمین تامین شده است. با تصویب طرح خودمالکی این امکان برای مردم مازندران به وجود می‌آید که با دریافت تسهیلات خانه دلخواه خود را در زمین شخصی خود بسازند.

مطلب پیشنهادی:  مصوبه حق مسکن کارگران به کارفرمایان ابلاغ شد؟

طرح خودمالکی

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران افزود: در چارچوب طرح نهضت ملی مسکن، ۲۳ هزار و ۲۵۰ واحد خانه قرار است در بافت فرسوده مناطق شهری استان ساخته شود که فشار کمبود زمین را کم خواهد کرد.

با توجه به اینکه طرح نهضت ملی برای استان مازندران از سال 1400 کلید خورد، تا کنون عملیات ساخت ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار در قالب این طرح در مازندران در دست اجرا است و عملیات ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی هم با همراهی بسیج سازندگی در هفته های قبل در مازندران کلنگ زنی شد.

نتیجه‌گیری: استان مازندران نیز مانند سایر شهرهای کشور با مشکل کمبود زمین و مسکن مواجه است. اما میتوان امیدوار بود با تدابیر دولت مشکل کمبود مسکن در سایر شهرها برطرف شود.

پیشنهاد مطالعه:

فرصتی دوباره برای جاماندگان طرح نهضت ملی مسکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …