قیمت مسکن کاهش یافت

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بانک مرکزی پیرامون نوسانات قیمت در بازار مسکن، نرخ واحد‌های آپارتمانی در ماه فروردین 2.4، در اردیبهشت 6.1، در خرداد 8.4 و در ماه تیر 5.8 درصد اعلام کرد.
وام مسکن 200 میلیون تومانی

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، بانک مرکزی پیرامون افزایش ماهانه نرخ مسکن در پایتخت طی تیرماه در مقایسه با خردادماه 2.6 درصد از روند کاهش قیمت در بازار مسکن خبر داد. در واقع این فرآیند سیر نزولی بازگشت تدریجی آرامش به بازار اجاره مسکن بعد از پیامدهای حذف ارز ترجیحی است. هر شهروندی برای خرید آپارتمان نیاز به دانستن روند صعودی یا نزولی نرخ ماهانه مسکن دارد. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون قیمت در بازار مسکن تا پایان این خبر با دلتامگ همراه باشید.

افزایش ماهانه نرخ واحد‌های مسکونی در ماه فروردین 2.4، در اردیبهشت 6.1، در خرداد 8.4 و در ماه تیر 5.8 درصد گزارش شده است.

قیمت مسکن

قیمت مسکن به متری 41 میلیون تومان رسید

نرخ مسکن در پایتخت در تیر سال 1401 به 41.7 میلیون تومان رسید که در مقایسه با ماه گذشته 5.8 درصد رشد صعودی داشته است.

در صورتی که افزایش ماهانه نرخ واحدهای مسکونی در خرداد رقم 8.4 درصدی را نشان می‌دهد. یکی از دلایل رشد 8.4 درصدی نرخ مسکن در ماه خرداد، پیامدهای روانی حذف ارز ترجیحی ذکر شده است. جالب است بدانید که این عواقب در بازار مسکن نیز خود را نشان داده است.

چندی پیش، براساس داده‌های بانک مرکزی متوسط متراژ معامله شده در بازار مسکن برابر با ۸۵ متر مربع بوده است. حاصلضرب این رقم در تعداد معاملات و متوسط قیمت معاملات در تهران نشان از روند نزولی حجم پول جابجا شده در مسکن تهران دارد.

مطلب پیشنهادی:  انجماد ۴۲۰۰ تریلیون تومان سرمایه در خانه‌های خالی

مقاله مرتبط:

کاهش قیمت مسکن در تهران

قیمت مسکن

ثبت 10 هزار و 294 فقره معاملات مسکن در تیر ماه

بر اساس آمار و ارقام بانک مرکزی، میانگین متراژ معامله شده در بازار اجاره مسکن معادل 85 متر مربع تخمین زده شده است. حاصلضرب این عدد در میزان معاملات و میانگین نرخ خرید و فروش در پایتخت خبر از سیر نزولی میزان پول در حال جا به جایی می‌‌دهد.

با توجه به ثبت 10 هزار و 294 فقره معاملات مسکن در تیرماه سال جاری، میزان نقدینگی در ابتدای تابستان معادل بقا 36 هزار و 491 میلیارد تومان برآورد شده است.

نتیجه‌گیری

 به نظر می‌رسد که  این شاخص در ماه گذشته معادل ۴۶ هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان به صورت تخمینی پیش بینی شده بود، درنتیجه می‌توان گفت متغیر پولی مسکن در تیر ۱۴۰۱ کاهش ۲۱٫۵ درصدی را در به صورت ماهانه تجربه کرده است.
مطالعه بیشتر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …