چرا باید با همراهی مشاوران املاک معامله کنیم؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
همه ما از زمانی‌که تصمیم به خرید یا فروش ملکی می‌گیریم، تا زمان پیدا شدن و معامله کردن آن، دوره‌ای پر استرس و چالشی را سپری می‌کنیم. چرا که اگر در زمان معامله دقت کافی نداشته باشیم ممکن است با مشکلات جدی برخورد و عواقب جبران ناپذیری را تجربه کنیم.
سامانه املاک و اسکان

گاهی خریداران ملک به جهت صرفه‌جویی در  هزینه‌های خود و پرداخت نکردن حق‌الزحمه مشاوران املاک تمایل دارند که به‌طور مستقیم و بدون واسطه‌ مشاوران املاک، نسبت به خرید خانه با مالک اقدام کنند؛ غافل از این‎که با این کار بدون نظارت کارشناس بابت اثبات مالکیت و وضعیت سند ملک و… سرمایه خود را به خطر می‌اندازند.

در بیشتر مواقع عدم وجود کارشناس خبره در هنگام خرید ملک، باعث بوجود آمدن خسارت‌های سنگین و چالش‌های مختلف حقوقی برای طرفین معامله خواهد شد.

مقاله مرتبط:

«چگونه در معاملات ملکی ضرر نکنیم؟»

 

مشاور املاک در تهران

دارا بودن دانش معامله‌گری مشاوران املاک

از آن‌جا که تشخیص اصل بودن مدارک مالکیت و هم‌چنین احراز هویت مالک نیاز به تشخیص و نظر کارشناس حوزه املاک دارد؛ توصیه می‌‎شود این کار را حتما با مشاوره کارشناس حوزه املاک انجام دهید.

بعضی از آگهی‌های ملکی با قیمت پایینی که دارند باعث جلب توجه مشتری می‌شوند. اما توصیه می‌‎شود بجز قیمت به موارد دیگر نظیر علت پایین بودن قیمت و کشف قیمت واقعی ملک هم توجه کنید.

خریداران ملک توجه کنند هرگاه ملک بدون مبایعه‌نامه را با یک وکالت نامه از فروشنده خریداری می‎‌کنند، در حقیقت پرداخت بدهی و عوارض مربوط به شهرداری را بر عهده می‌گیرند که این نیز در معاملات بدون واسطه از ریسک بالایی برخوردار است. خریدار برای جلوگیری از ضررهای ناشی از این ریسک بهتر است به قیمت‌های گفته شده از سوی فروشنده اعتماد نکند. اگر در بنگاه املاک خرید خانه صورت گیرد، مشاور املاک برای اطلاع یافتن از این بدهی‎‌ها استعلام‌های لازم را از دارایی و شهرداری و… می‌‎گیرد که این کار خطرهای معامله را کاهش می‌دهد.

مطلب پیشنهادی:  تجربه تلخ بلند مرتبه سازی در پردیس

مشاور املاک

معامله‌ای امن، با حضور مشاور املاک

وقتی ملکی را  برای فروش در سایت‌‎های غیر مجاز معرفی می‌کنید در واقع راهی برای سرقت سارقان باز می‌‎کنید. آن‌ها از این طریق خود را  خریدار معرفی کرده، ملک شما را زیر نظر گرفته و در فرصتی مناسب لوازم منزل شما را سرقت می‌‎کنند.

اسناد مالکیت و مدارک هویت خود را به هیچ وجه به بهانه گرفتن استعلام و ارائه مدارک به بانک و …. تحویل خریدار ندهید. در صورتی‌که نمی‌‎توانید شخصا به ادارات مربوطه مراجعه کنید، حتما به‎ جای شما یک وکیل یا کارشناس این کارها را انجام دهد. به شما توصیه می‌کنیم حتما در بنگاه معاملات ملکی و در حضور مشاور املاک خبره اقدام به خرید و فروش ملک نمایید تا از مشکلات بعدی احتمالی در امان بمانید.

پیشنهاد مطالعه:

«محاسبه تبدیل رهن و اجاره»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

با رعایت 5 نکته طلایی، رشد نخل شامادورا چند برابر کنید!

گیاهان آپارتمانی بزرگ مانند نخل شامادورا زیبایی خاصی به دکوراسیون خانه می‌بخشند و محیط را …