پرداخت 861 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان مسکن

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مهدی صحابی، معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی پیرامون اولین گزینش در وزارت راه و شهرسازی بر انجام اقدامات لازم برای انتخاب بانک و شعبه مورد‌نظر متقاضیان پس از دریافت پیامک تائید تاکید کرد.
تسهیلات مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، از نخستین ابلاغ بخشنامه پرداخت تسهیلات مسکن در حال حاضر 861 میلیارد تومان تسهیلات در دست متقاضیان قرار گرفته است. با توجه به تعداد متقاضیان، متوسط پرداخت وام به صورت سرانه معادل با 85 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. با اخذ تسهیلات مسکن بسیاری از متقاضیان می‌توانند اقدام به خرید آپارتمان کنند. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون تسهیلات مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

با گذشت دو ماه از ابلاغ وام ودیعه مسکن به میزان 100 میلیون برای پایتخت‌نشین‌ها، 70 میلیون برای شهرهای بزرگ و 40 میلیون تومان برای سایر شهرها در نظر گرفته شده است. همچنین میانگین سرانه وام تقریبا 56 میلیون تومان تخمین زده شده است.

پرداخت تسهیلات

 

وام ودیعه مسکن به سرعت پرداخت می‌شود

معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی، مهدی صحابی گفت:« پرداخت وام ودیعه مسکن هم در بانک‌های مربوطه سرعت گرفته است، به‌طوری‌که از نیمه خرداد (زمان ابلاغ دستورالعمل) تا امروز ۱۰مرداد، تعداد ۳۵ هزار و ۶۱۶ پرونده برای متقاضیان معرفی شده است. لازم است بدانید که بانک‌های مربوطه متشکل از این تعداد ۱۴هزار و ۸۵۰ نفر به میزان ۸۶۱۶ میلیارد ریال تسهیلات ودیعه مسکن خود را دریافت کرده‌اند.»

معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی افزود:« بانک مرکزی پس از مصوبه شورای پول و اعتبار سهمیه بانکی و استانی را به همراه دستورالعمل نحوه پرداخت به سیستم بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس متقاضیان دریافت تسهیلات با مراجعه به سامانه وزارت راه و شهرسازی و ارائه اجاره‌نامه کدرهگیری‌دار رسمی مربوط به سال ۱۴۰۱ ثبت نام اولیه را انجام می‌دهند.»

مطلب پیشنهادی:  طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی شکست خورد

مقاله مرتبط:

پرداخت تسهیلات مسکن به خانه های زیر۱۰۰ متر

پرداخت تسهیلات

اولین گزینش متقاضیان وام مسکن آغاز شد

صحابی در خصوص گزینش اولیه در وزارت راه و شهرسازی برای تحلیل مالکیت مسکن متقاضیان و واجدین شرایط پس از ارسال پیامک تائید درباره انتخاب بانک و شعبه اقدام لازم را انجام می‌دهند.

در شبکه بانکی نیز با استفاده از سامانه سمات استعلام وام مسکن، جعاله و ودیعه فعال برای متقاضی انجام شده است. همچنین اگر متقاضی فاقد تسهیلات مربوطه باشد فرآیند تشکیل پرونده انجام شده و تسهیلات به متقاضی پرداخت می‌شود.

نتیجه‌گیری

به نظر می‌رسد که در شبکه بانکی هم با در نظر گرفتن سامانه سمات، استعلام تسهیلات مسکن، جعاله و ودیعه برای متقاضیان وام انجام شده باشد. همچنین اگر فردی فاقد شرایط تسهیلات مسکن باشد، می‌تواند روند تشکیل پرونده را انجام بدهد. در نتیجه وام ودیعه مسکن به متقاضیان پرداخت می‌گردد.

مطالعه بیشتر:

سرانجام پرداخت تسهیلات مسکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…