تامین مالی، مشکل اصلی ساخت مسکن ملی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با وجود گذشت 5 ماه از سال در حالی که تامین مالی ساخت یک میلیون مسکن تکلیف قانونی نظام بانکی است، کمتر از 110 هزار واحد مسکونی موفق به اخذ قرارداد تامین مالی شده‌اند.
احداث مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از فارس، مهرداد گودرزوند چگینی، عضو کمیسیون تلفیق مجلس در خصوص تامین مالی ساخت مسکن ملی معتقد است: افزایش سهم مسکن از تسهیلات بانکی نقش مهمی در افزایش تولید مسکن و به دنبال آن کاهش قیمت خرید خانه دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: بنابر این در بودجه ۱۴۰۰ به این جمع بندی رسیدیم که ۲۰ درصد از کل تسهیلات بانکی به بخش مسکن اختصاص یابد.

از سوی دیگر مجتبی یوسفی، عضو دیگر کمیسیون تلفیق مجلس به مسئله ایجاد اشتغال ناشی از ساخت 1.2 میلیون مسکن در سال اشاره کرد. او در این باره گفت: اگر به دنبال کاهش قیمت مسکن و عبور از رکود اقتصادی حاکم بر کشور هستیم باید از ساخت مسکن حمایت شود.

تامین مالی ساخت مسکن

یوسفی با اظهار به اینکه مسکن پیشران اقتصاد ایران است، گفت: اختصاص تسهیلات 360 هزار میلیاردی می تواند زمینه ساز اشتغال ۳ میلیون نفری در کشور شود.

همچنین سید شمس الدین حسینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با اشاره به تبصره ۱۸ قانون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ و هدایت ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به حوزه ساخت مسکن، معتقد است، به دلیل ارتباط بخش مسکن با سایر صنایع کوچک و متوسط، رونق در این بازار، رشد و رونق اقتصادی را به دنبال دارد، به همین دلیل معتقدیم از بخش مسکن باید حمایت شود.

مطلب پیشنهادی:  مالیات بر اجاره چیست و بر عهده چه کسی است؟

لازم به ذکر است، مسئله پیگیری مجلس همچنان ادامه دارد و 11 مردادماه ساعت 11 صبح کمیسیون عمران مجلس میزبان، رستم قاسمی، علی صالح‌آبادی و مسعود میرکاظمی است تا اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن را مطالبه کند.

تامین مالی ساخت مسکن

با وجود پیگیری‌های نمایندگان مردم تا این لحظه قرارداد کمتر از 110 هزار واحد مسکونی برای پرداخت تسهیلات توسط بانک مسکن منعقد شده و آمار سایر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مشخص نیست.

به معنای دیگر با وجود گذشت 5 ماه از سال درحالی که تامین مالی ساخت یک میلیون مسکن تکلیف قانونی نظام بانکی است، کمتر از 110 هزار واحد مسکونی موفق به اخذ قرار داد تامین مالی شده‌اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …