بهترین مناطق تهران برای سرمایه‌گذاری

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در صورتی که قصد سرمایه‌گذاری دارید، باید اهداف و شرایط خود را در نظر بگیرید. اگر قصد شما از خرید خانه فقط سرمایه‌گذاری باشد، تنها المان شما برای انتخاب خانه روند رشد محیط است.
سرمایه‌گذاری در تهران

به گزارش دلتامگ به نقل از خبرگزاری مهر، با توجه به اینکه تهران پایتخت ایران است، به طبع جمعیت آن نیز نسبت به سایر شهرها بیشتر است. افزایش جمعیت در این شهر را می‌توان از تردد خودروها و آلودگی هوا مشاهده کرد. وسعت شهر تهران باعث شده تا در نقاط مختلف آن واحدهای مسکونی بی‌شماری ساخته شوند. از سوی دیگر امکانات بسیاری که در این شهر قرار دارد، افراد بسیاری را ترغیب می‌کند تا با خرید آپارتمان سرمایه‌گذاری کنند.

با توجه به بازار کنونی مسکن و تورمی که در این حوزه شاهد آن هستیم. بسیاری از افراد در تلاش هستند، با خرید خانه و سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن ارزش پول خود را حفظ کنند. با درنظر گرفتن این موضوع که تهران کلانشهر است در نتیجه از مناطق متعددی ساخته شده است. برای سرمایه‌گذاری در تهران لازم است تا با تمام مناطق آن به خوبی آشنا شوید. آنچه که در سرمایه‌گذاری ملک حائز اهمیت است، شرایط بازار و نوع سوددهی آن است. لازمه سوددهی در بازار مکن، گذشت زمان است. بنابراین اگر جزو افراد عجول هستید، سرمایه‌گذاری در این حوزه نمی‌تواند برای شما سودی به همراه داشته باشد.

سرمایه‌گذاری در تهران

ویژگی سرمایه‌گذاری در تهران

با در نظر گرفتن این موضوع که تهران پایتخت است همین امر باعث شده تا موقعیت‌های شغلی گوناگونی در آن وجود داشته باشد. همین ویژگی مهم سبب شده تا از آلودگی و شلوغی آن صرف نظر کرد. افزایش جمعیت این شهر باعث شده تا بازار مسکن نیز در مقایسه با سایر شهر‌ها از رونق بیشتری برخوردار باشد. برای خرید خانه در تهران و سوددهی بیشتر باید بدانید در کدام منطقه آن سرمایه‌گذاری کنید.

مقاله مرتبط:

«بازار مسکن ، بهترین بازار برای سرمایه گذاری»

سرمایه‌گذاری در تهران

بهترین مناطق تهران برای سرمایه‌گذاری

تهران از 22 منطقه تشکیل شده که جزو پرجمعیت‌ترین استان‌ها است. هر یک از این 22 منطقه شرایط و خصوصیات مخصوص به خود را دارد. البته این امر در تاثیر قیمت ملک نقش بسزایی دارد. علاوه بر آن شرایط آب‌وهوا، فرهنگ مردم، وجود امکانات تفریحی، رفاهی و گردشگری در قیمت هر منطقه مؤثر است.

مطلب پیشنهادی:  نحوه اثبات قانونی حریم املاک

شما می‌توانید در هر منطقه از تهران آب و هوای گوناگونی را مشاهده کنید. در مقایسه آب و هوایی شمال تهران از بهترین کیفیت آب و هوایی برخوردار است که از مهم‌ترین آن وجود فضای سبز بسیار است. شمال تهران شامل مناطق 1 تا 5 است. لوکس‌ترین و البته گران‌ترین آپارتمان‌ها در بخش شمالی تهران قرار دارند. در مقابل جنوب تهران به دلیل آنکه حجم ترافیک سنگین است و از فضای سبز کم‌تری برخوردار است، به طبع از آب و هوای خوبی برخوردار نیست. بخش مرکزی تهران نیز به دلیل آنکه بیشتر وزارت‌خانه‌ها و مکان‌های مهم سیاسی در آن قراردارند، به طبع حجم ترافیک سنگین و از آلودگی بیشتری برخوردار است.

سرمایه‌گذاری در تهران

بررسی قیمت خانه در مناطق مختلف تهران

هر یک از 22 منطقه تهران با توجه به آب و هوا، دسترسی، و غیره قیمت خانه در آن‌ها متفاوت است. برای مثال منطقه‌های 1 تا 6 که لوکس‌ترین خانه‌ها را در خود جای داده قیمت خانه در آن بسیار بالا است. مناطق 15 تا 20 به نسبت از قیمت پایین‌تری برخورار است. اگر قصد سرمایه‌گذاری دارید، باید بررسی کنید کدام‌ یک از مناطق از روند رشد بهتری برخوردار است. چنانچه قصد زندگی دارید باید قیمت خانه و سایر عوامل را نیز در نظر بگیرید.

نتیجه‌گیری: کسی که علاوه بر سرمایه‌گذاری، قصد سکونت در ملک خود را دارد باید با دیدی وسیع‌تر به بررسی همه جوانب برای خرید مسکن بپردازد.

پیشنهاد مطالعه:

«عواملی که منجر به کاهش ساخت و ساز مسکن شد»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …