اختصاص 4 درصد از اراضی دولتی برای احداث مسکن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رستم قاسمی، وزیر راه و شهر‌سازی با اشاره به گفته‌های رئیس جمهور از شناسایی 7000 هزار هکتار زمین برای احداث مسکن خبر داد.
احداث مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، رستم قاسمی، وزیر راه و شهر‌سازی پیرامون اینکه «مسکن در کشور یکساله ساخته نمی‌شود» از شناسایی و تحویل تقریبا 4 درصد اراضی دولتی برای احداث مسکن ملی به وزارت راه و شهرسازی خبر داد. بهتر است برای خرید آپارتمان از پروژه ملی مسکن حتما اطلاعات لازم را کسب کنید. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون طرح نهضت ملی مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اجرای دستور رئیس جمهور برای احداث مسکن، از شناسایی حدود 7 هزار هکتار اراضی ابراز امیدواری کرد. همچنین بر اینکه زمین‌های شناسایی شده باید در اختیار پروژه نهضت ملی مسکن قرار بگیرد، تاکید کرد. وی همچنین حضور فعال رئیس جمهور به وزارت راه و شهر‌سازی را مهم توصیف کرد.

احداث مسکن

نخستین قدم رئیس جمهور برای احداث مسکن

این مقام مسئول ساخت سالیانه یک میلیون مسکن را مرتبط با یکی از شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور دانست. لازم به ذکر است که رئیس جمهور در اولین روزهای بازدید‌های نظارتی خود به دیدار وزارت راه و شهرسازی رفته است تا برای محقق شدن وعده خود نخستین قدم را بردارد.

وی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور اعلام کرده که طی ۴ سال ۴ میلیون مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن ساخته و تحویل مردم داده می‌شود،‌افزود:‌ «از ۷ هزار هکتار زمین شناسایی شده از سوی دستگاه‌های دولتی، تاکنون تنها ۴ درصد (۲۸۰ هکتار) به وزارت راه تحویل شده است.»

مطلب پیشنهادی:  لوکس‌نشینان چقدر باید مالیات بپردازند؟

مقاله مرتبط:

ساخت و ساز مسکن با وام ۷۵ میلیونی

احداث مسکن

  تکمیل یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی

وی با بیان اینکه مسکن یکی از موضوعات اصلی است که رئیس جمهور آن را مورد بررسی قرار داده و دغدغه وی برای ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال است، اضافه کرد:« اولین چیزی که برای ساخت مسکن نیاز است زمین است. دیروز به رئیس جمهور گزارش دادیم و آمار و ارقامش هم موجود است؛ یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی را امروز از زمین‌های متعلق به راه و شهرسازی آماده بارگذاری است. یعنی همه کارهایش انجام شده، بخشی از آن‌ها بارگذاری شده، بخشی از آن‌ها به صورت مجتمع‌ها طراحی شده است.»

نتیجه‌‌گیری

به نظر می‌رسد که پروژه مسکن ملی به جز مشکل آورده با تامین اراضی برای ساخت واحدهای مسکونی طرح ملی مسکن مواجه باشد. گفتنی است که تا کنون تنها 7 هزار هکتار زمین شناسایی شده است.

مطالعه بیشتر:

علت کاهش احداث مسکن در سال 1401

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …